Twórcy Divinity chcą się tłumaczyć. Wkrótce poznamy więcej szczegółów o grze
Końcówka roku nie jest zbyt udana dla twórców Divinity, którzy choć zapowiedzieli nową grę, to jednocześnie zmierzyli się z negatywnymi opiniami dotyczącymi AI. Szef studia potwierdził, że deweloperzy wkrótce opowiedzą o powstawaniu nowego RPG.
Do sprawy odniósł się bezpośrednio Swen Vincke, szef Larian Studios, który w oficjalnym komunikacie przyznał, że po tygodniu od zapowiedzi nowego RPG „wiele rzeczy zaginęło w tłumaczeniu”. Vincke podkreślił, że fundamentem studia od lat pozostaje swoboda gracza i autonomia deweloperów, a każda decyzja produkcyjna podejmowana jest z myślą o zespołach, jakości gry i odbiorcach. Jak zaznaczył, procesy w Larian nie są „wykute w kamieniu” i są regularnie zmieniane, jeśli przestają pasować do wartości studia.
Sporo miejsca poświęcono też technologii i całemu zamieszaniu wokół AI. Vincke zaznaczył wprost, że sprawdzanie nowych narzędzi jest obowiązkiem nowoczesnego studia, a nie odejściem od kreatywnych zasad.
Jednocześnie dodał, że jeśli jakiekolwiek rozwiązania okazują się nieefektywne lub kolidują z kulturą pracy Larian, są po prostu porzucane. To właśnie ten punkt - zdaniem szefa studia - był kluczowy i jednocześnie najmocniej przeinaczony w publicznej dyskusji.
Aby uciąć spekulacje i rozwiać wątpliwości, Larian zapowiedziało specjalne AMA (Ask Me Anything) z udziałem przedstawicieli różnych działów studia. Po świątecznej przerwie deweloperzy mają otwarcie opowiedzieć o procesie powstawania nowego Divinity i odpowiedzieć na pytania społeczności. Konkretna data zostanie podana w nowym roku.
Minął tydzień od momentu, gdy zapowiedzieliśmy Divinity, nasze kolejne RPG, i wiele rzeczy zostało po drodze źle zrozumianych.
DNA Larian to sprawczość. Wszystko, nad czym pracujemy, robimy z myślą o naszych zespołach, grach i graczach. Lepszy dzień pracy i lepsza gra. Nasze sukcesy wynikają z tego, że dajemy ludziom swobodę działania – możliwość pracy na własnych zasadach i pełnego wykorzystania ich umiejętności oraz rzemiosła – tak, abyśmy mogli tworzyć jak najlepsze RPG.
W tym kontekście nieodpowiedzialne byłoby z naszej strony, gdybyśmy nie oceniali nowych technologii. Jednocześnie nasze procesy nieustannie ewoluują i jeśli okazuje się, że są nieefektywne albo nie pasują do tego, kim jesteśmy, wprowadzamy zmiany.
Aby dać Wam lepszy wgląd w naszą pracę, po przerwie świątecznej zorganizujemy sesję AMA z udziałem przedstawicieli różnych działów studia. Będziecie mogli bezpośrednio zadać nam pytania dotyczące Divinity oraz naszego procesu deweloperskiego.
Datę wydarzenia ogłosimy w nowym roku. Tymczasem życzę Wam wszystkim spokojnych i radosnych świąt!
It’s been a week since we announced Divinity, our next RPG, and a lot has become lost in translation.
— Swen Vincke @where? (@LarAtLarian) December 18, 2025
Larian’s DNA is agency. Everything we work towards is to the benefit of our teams, games, and players. A better work day, and a better game. Our successes come from empowering…