Twórcy Divinity chcą się tłumaczyć. Wkrótce poznamy więcej szczegółów o grze

Gry
248V
divinity
AlbertWokulski | Dzisiaj, 07:55
PC

Końcówka roku nie jest zbyt udana dla twórców Divinity, którzy choć zapowiedzieli nową grę, to jednocześnie zmierzyli się z negatywnymi opiniami dotyczącymi AI. Szef studia potwierdził, że deweloperzy wkrótce opowiedzą o powstawaniu nowego RPG.

Do sprawy odniósł się bezpośrednio Swen Vincke, szef Larian Studios, który w oficjalnym komunikacie przyznał, że po tygodniu od zapowiedzi nowego RPG „wiele rzeczy zaginęło w tłumaczeniu”. Vincke podkreślił, że fundamentem studia od lat pozostaje swoboda gracza i autonomia deweloperów, a każda decyzja produkcyjna podejmowana jest z myślą o zespołach, jakości gry i odbiorcach. Jak zaznaczył, procesy w Larian nie są „wykute w kamieniu” i są regularnie zmieniane, jeśli przestają pasować do wartości studia.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sporo miejsca poświęcono też technologii i całemu zamieszaniu wokół AI. Vincke zaznaczył wprost, że sprawdzanie nowych narzędzi jest obowiązkiem nowoczesnego studia, a nie odejściem od kreatywnych zasad.

Jednocześnie dodał, że jeśli jakiekolwiek rozwiązania okazują się nieefektywne lub kolidują z kulturą pracy Larian, są po prostu porzucane. To właśnie ten punkt - zdaniem szefa studia - był kluczowy i jednocześnie najmocniej przeinaczony w publicznej dyskusji.

Aby uciąć spekulacje i rozwiać wątpliwości, Larian zapowiedziało specjalne AMA (Ask Me Anything) z udziałem przedstawicieli różnych działów studia. Po świątecznej przerwie deweloperzy mają otwarcie opowiedzieć o procesie powstawania nowego Divinity i odpowiedzieć na pytania społeczności. Konkretna data zostanie podana w nowym roku.

Minął tydzień od momentu, gdy zapowiedzieliśmy Divinity, nasze kolejne RPG, i wiele rzeczy zostało po drodze źle zrozumianych.

DNA Larian to sprawczość. Wszystko, nad czym pracujemy, robimy z myślą o naszych zespołach, grach i graczach. Lepszy dzień pracy i lepsza gra. Nasze sukcesy wynikają z tego, że dajemy ludziom swobodę działania – możliwość pracy na własnych zasadach i pełnego wykorzystania ich umiejętności oraz rzemiosła – tak, abyśmy mogli tworzyć jak najlepsze RPG.

W tym kontekście nieodpowiedzialne byłoby z naszej strony, gdybyśmy nie oceniali nowych technologii. Jednocześnie nasze procesy nieustannie ewoluują i jeśli okazuje się, że są nieefektywne albo nie pasują do tego, kim jesteśmy, wprowadzamy zmiany.

Aby dać Wam lepszy wgląd w naszą pracę, po przerwie świątecznej zorganizujemy sesję AMA z udziałem przedstawicieli różnych działów studia. Będziecie mogli bezpośrednio zadać nam pytania dotyczące Divinity oraz naszego procesu deweloperskiego.

Datę wydarzenia ogłosimy w nowym roku. Tymczasem życzę Wam wszystkim spokojnych i radosnych świąt!

Źródło: X: LarAtLarian

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper