Mniej znaczy lepiej. Twórcy intrygującego konsolowego exclusive'a na PS5 biorą przykład z Clair Obscur
Po wielkim sukcesie gry Clair Obscur: Expedition 33 na niedawnej gali The Game Awards 2025, inni deweloperzy chcą poznać sekret jej jakości.
Okazję do rozmowy ze zwycięskim zespołem Sandfall Interactive miał Soulframe Liang, reżyser wyczekiwanego Phantom Blade Zero. Spodziewał się on skomplikowanych porad technicznych, ale zamiast tego usłyszał prostą, choć bolesną dla wielu artystów wskazówkę: kluczem do sukcesu jest usuwanie zawartości z gry, a nie jej dodawanie.
Twórcy Clair Obscur zdradzili, że przez ostatnie dziewięć miesięcy produkcji ich głównym zajęciem było bezlitosne wycinanie słabszych elementów. Zamiast trzymać w grze wszystko, co wymyślili, woleli usunąć rzeczy przeciętne, aby móc maksymalnie dopracować i wypolerować to, co w grze najlepsze. Ta strategia pozwoliła im stworzyć produkt spójny i wysokiej jakości, który nie nudzi gracza zbędnymi zapychaczami.
Liang przyznał, że choć rada ta była dla niego zaskoczeniem, zamierza wziąć ją sobie głęboko do serca. Obiecał, że zastosuje tę filozofię przy kończeniu prac nad swoją grą. Phantom Blade Zero, które ma być kolejnym wielkim hitem z Chin (podobnie jak wcześniej Black Myth: Wukong), zadebiutuje we wrześniu 2026 roku na PC oraz PS5.