Prace nad The Elder Scrolls 6 „postępują naprawdę dobrze”. „Większość studia” pracuje nad oczekiwanym RPG
Świat czeka na The Elder Scrolls 6, więc twórcy postanowili powiedzieć kilka słów na temat oczekiwanego RPG. Wszystko z powodu nadciągającej premiery serialu.
Już jutro na Amazon Prime Video zadebiutuje 2. sezon serialu „Fallout”, więc temat Bethesdy naturalnie wrócił na nagłówki. Przy okazji rozmów związanych z premierą produkcji twórcy zostali zapytani o inny gigantyczny projekt studia, czyli The Elder Scrolls VI. Todd Howard oraz pozostali kluczowi przedstawiciele zespołu nie zdradzają konkretów, ale jedno potwierdzili wprost: prace nad grą idą w dobrym kierunku, choć tak ogromny RPG wymaga czasu.
Angela Browder, Studio Director w Bethesda Game Studios, podkreśla przede wszystkim skalę zmian technologicznych, jakie zaszły od czasu ostatniej odsłony serii. Jak przyznaje, powrót do uniwersum The Elder Scrolls jest dla zespołu wyjątkowym doświadczeniem:
Wspaniale jest wrócić do świata Elder Scrolls. Jak często słyszymy w internecie, minęło trochę czasu. Odkąd ostatnio tworzyliśmy tę grę, branża, sprzęt i wszystko inne zrobiło ogromny postęp. Jestem naprawdę podekscytowana tym, co nas czeka, bo możliwości, sprzęt, renderowanie - wszystko to jest po prostu niesamowite! Będę szczera, czasami widzę rzeczy, które się dzieją, i myślę sobie: „Angela z czasów Skyrim nigdy nie wyobrażała sobie, że zobaczy coś takiego”, i fajnie jest być częścią tego. Mam nadzieję, że kiedy nadejdzie dzień, w którym nasi fani będą mogli zagrać w tę grę, zwłaszcza ci, którzy są z nami od zawsze, naprawdę zobaczą, jak daleko zaszliśmy. Można to zobaczyć już teraz: wystarczy uruchomić oryginalną wersję Oblivion i jej remaster, aby przekonać się, jak daleko zaszliśmy. Dla mnie The Elder Scrolls VI to nieskończone możliwości, które są naprawdę ekscytujące jako deweloper, ale także jako ktoś, kto naprawdę lubi myśleć o tym, jak daleko zaszła nasza branża. To będzie super. To jest super!
Najważniejsze słowa padły jednak z ust Todda Howarda, reżysera i producenta wykonawczego projektu. Twórca uspokaja fanów i jasno deklaruje, że większość zespołu Bethesdy pracuje już nad TES VI:
Prace idą naprawdę dobrze. Większość studia jest zaangażowana w The Elder Scrolls VI, ale trzeba pamiętać, że zawsze pracujemy równolegle nad kilkoma rzeczami. Jesteśmy do tego przyzwyczajeni. Mamy długie etapy preprodukcji, żeby czuć się pewnie z kierunkiem projektu. To proces.
Howard otwarcie przyznaje, że zarówno twórcy, jak i gracze chcieliby, aby wszystko działo się szybciej, ale podkreśla, że najważniejsze jest dowiezienie jakości, a nie pośpiech.
To proces. Wszyscy chcielibyśmy, żeby przebiegał nieco szybciej - lub znacznie szybciej - ale jest to proces, który chcemy przeprowadzić prawidłowo.
Podobne stanowisko prezentuje Emil Pagliarulo, Studio Design Director, który odnosi się bezpośrednio do presji ze strony społeczności:
Mogę powiedzieć, że wszystko idzie zgodnie z planem! To zabawne, ponieważ presja czasu, jaką wywierają na nas gracze, nie dotyczy nas samych. Wiem, że może to być frustrujące dla graczy, którzy nie mogą się doczekać premiery gry. Tworzenie gier zajmuje dużo czasu i często są one opóźniane. GTA właśnie zostało ponownie opóźnione, co było najmądrzejszą decyzją, jaką mogli podjąć, ponieważ gry tej wielkości wymagają nie tylko długiego czasu na stworzenie, ale także długiego czasu na dopracowanie i usunięcie błędów. Czego więc naprawdę chcą fani? Czy chcą gry, która pojawi się wcześniej niż powinna i nie spełni ich oczekiwań? Czy może wolą indyka, który piecze się wystarczająco długo, aby był pyszny, gdy w końcu wyjmą go z piekarnika? Myślę, że właśnie tego ludzie będą chcieli. Dlatego nie będziemy się spieszyć i poświęcimy tyle czasu, ile będzie trzeba, aby gra była świetna.
Z wypowiedzi Bethesdy wyłania się jasny obraz: The Elder Scrolls VI jest w pełnej produkcji, większość studia nad nim pracuje, a projekt rozwija się zgodnie z planem, choć bez presji na szybkie daty. Twórcy są świadomi ogromnych oczekiwań i nie chcą powtarzać błędów wynikających z pośpiechu. Dla fanów może to oznaczać długie czekanie, ale wszystko wskazuje na to, że Bethesda celuje w RPG, który ma wyznaczyć nowy standard dla całej serii.