„Pierwsza gra w 100% stworzona przez AI” ma już grywalne demo. Początek rewolucji?
Zespół stojący za Codex Mortis udostępnił dziś pierwsze demo gry, promując je jako „pierwszą na świecie w pełni grywalną produkcję stworzoną w 100% przez AI”.
Według materiałów prasowych rozsyłanych przez osobę podpisującą się jako Darek Crunchfest, cały projekt – od zasobów graficznych po projekt i implementację – miał powstać wyłącznie przy użyciu narzędzi opartych na sztucznej inteligencji.
Gra autorstwa developera GROLAF nie ukrywa swojego rodowodu: opis na Steamie otwarcie podkreśla „100% AI-driven development”, a sam zwiastun pełen jest charakterystycznych artefaktów generatywnych.
Codex Mortis to tytuł, w którym gracze łączą pięć szkół mrocznej magii, tworzą armie nieumarłych i walczą z demonicznymi przeciwnikami, polując jednocześnie na starożytne strony księgi, zanim nieśmiertelny boss dopadnie ich na dobre.
Mechanicznie tytuł porównywany jest do Vampire Survivors, choć stawia na bardziej mroczny klimat i kooperację. Demo jest dostępne już teraz na Steamie, a twórcy zapowiadają dalszy rozwój projektu – również przy pełnym wsparciu algorytmów.