Xbox pracuje z AMD nad REWOLUCJĄ? AMD FSR Redstone to nowa era innowacji w gamingu

Gry
750V
Xbox x AMD next-gen
AlbertWokulski | Dzisiaj, 21:47
XSX|S PC

Inżynierowie Xboksa i AMD współpracują, by znacząco poprawić wrażenia graczy. Zespoły przedstawiły AMD FSR Redstone.

Microsoft i AMD od miesięcy współpracują nad kolejną generacją konsol Xbox, ale obie korporacje potwierdziły dzisiaj, że wspólny projekt wykracza daleko poza sam sprzęt. Firmy ujawniły AMD FSR Redstone - nową technologię, która może diametralnie zmienić sposób, w jaki gramy i w jaki produkowane są gry.

Dalsza część tekstu pod wideo

AMD oficjalnie przedstawiło FSR Redstone jako „nową erę innowacji” w gamingu. Technologia łączy znane już skalowanie obrazu z zestawem funkcji opartych na uczeniu maszynowym – między innymi FSR Frame Generation, FSR Ray Regeneration czy FSR Radiance Caching. Jak podkreśla AMD: „FSR Redstone dostarcza ultra-płynną rozgrywkę, filmowe oświetlenie i kinowe detale – każda klatka wygląda jak małe arcydzieło”.

AMD przedstawiło pełen zestaw technologii, które razem mają zaoferować ogromny przeskok jakościowy:

  • FSR Upscaling – wcześniej znane jako FidelityFX Super Resolution 4. Przebudowuje ostry, wysokiej jakości obraz z niskiej rozdzielczości.
  • FSR Frame Generation – generuje dodatkowe klatki pomiędzy tymi renderowanymi, znacząco zwiększając płynność.
  • FSR Ray Regeneration – przywraca pełne, szczegółowe efekty ray tracingu na podstawie ograniczonej liczby próbek. Redukuje koszt obliczeniowy i jednocześnie usuwa szumy.
  • FSR Radiance Caching – uczy się propagacji światła w scenie i przewiduje ją w czasie rzeczywistym, zapewniając znacznie tańsze globalne oświetlenie.

Technologia Redstone powstała we współpracy z zespołami Microsoftu. Na wideo przedstawiającym projekt pojawił się Matt Booty, szef studiów Xbox, który otwarcie mówi o bliskiej kooperacji firm:

Pracowaliśmy bardzo blisko z AMD, aby współtworzyć FSR Ray Regeneration i zapewnić znaczący postęp w jakości ray tracingu w grach – powiedział Matt Booty.

Pierwszą produkcją wykorzystującą tę technologię jest Call of Duty: Black Ops 7, który zademonstruje efekty FSR Ray Regeneration. Matt Booty potwierdził również, że ulepszona FSR Frame Generation działa w Black Ops 7 na kartach AMD Radeon RX 9000.

Oczywiście... to dopiero początek:

FSR Redstone to tylko jeden przykład tego, co odblokowuje nasza współpraca. Nie możemy się doczekać, by pokazać, co przyniesie przyszłość – zarówno w grach, jak i naszej next-genowej konsoli – dodał Booty.

Na ten moment Redstone jest kierowane głównie na PC (Radeon RX 9000 i nowsze), ale wzmianka o „next-gen sprzęcie” nie pozostawia złudzeń – technologia trafi do next-genowego Xboksa... a może nawet w ograniczonej formie do Xboksów Series X|S.

Co może zapewnić AMD FSR Redstone?

  • dużo wyższą jakość ray tracingu przy niższym koszcie renderowania,
  • większą płynność rozgrywki,
  • skuteczna redukcja obciążenia GPU przy jednoczesnym wzroście jakości grafiki,
  • jeszcze bardziej realistyczne oświetlenie w grach na Xboksach.
Źródło: purexbox

Komentarze (24)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper