Xbox pracuje z AMD nad REWOLUCJĄ? AMD FSR Redstone to nowa era innowacji w gamingu
Inżynierowie Xboksa i AMD współpracują, by znacząco poprawić wrażenia graczy. Zespoły przedstawiły AMD FSR Redstone.
Microsoft i AMD od miesięcy współpracują nad kolejną generacją konsol Xbox, ale obie korporacje potwierdziły dzisiaj, że wspólny projekt wykracza daleko poza sam sprzęt. Firmy ujawniły AMD FSR Redstone - nową technologię, która może diametralnie zmienić sposób, w jaki gramy i w jaki produkowane są gry.
AMD oficjalnie przedstawiło FSR Redstone jako „nową erę innowacji” w gamingu. Technologia łączy znane już skalowanie obrazu z zestawem funkcji opartych na uczeniu maszynowym – między innymi FSR Frame Generation, FSR Ray Regeneration czy FSR Radiance Caching. Jak podkreśla AMD: „FSR Redstone dostarcza ultra-płynną rozgrywkę, filmowe oświetlenie i kinowe detale – każda klatka wygląda jak małe arcydzieło”.
AMD przedstawiło pełen zestaw technologii, które razem mają zaoferować ogromny przeskok jakościowy:
- FSR Upscaling – wcześniej znane jako FidelityFX Super Resolution 4. Przebudowuje ostry, wysokiej jakości obraz z niskiej rozdzielczości.
- FSR Frame Generation – generuje dodatkowe klatki pomiędzy tymi renderowanymi, znacząco zwiększając płynność.
- FSR Ray Regeneration – przywraca pełne, szczegółowe efekty ray tracingu na podstawie ograniczonej liczby próbek. Redukuje koszt obliczeniowy i jednocześnie usuwa szumy.
- FSR Radiance Caching – uczy się propagacji światła w scenie i przewiduje ją w czasie rzeczywistym, zapewniając znacznie tańsze globalne oświetlenie.
Technologia Redstone powstała we współpracy z zespołami Microsoftu. Na wideo przedstawiającym projekt pojawił się Matt Booty, szef studiów Xbox, który otwarcie mówi o bliskiej kooperacji firm:
Pracowaliśmy bardzo blisko z AMD, aby współtworzyć FSR Ray Regeneration i zapewnić znaczący postęp w jakości ray tracingu w grach – powiedział Matt Booty.
Pierwszą produkcją wykorzystującą tę technologię jest Call of Duty: Black Ops 7, który zademonstruje efekty FSR Ray Regeneration. Matt Booty potwierdził również, że ulepszona FSR Frame Generation działa w Black Ops 7 na kartach AMD Radeon RX 9000.
Oczywiście... to dopiero początek:
FSR Redstone to tylko jeden przykład tego, co odblokowuje nasza współpraca. Nie możemy się doczekać, by pokazać, co przyniesie przyszłość – zarówno w grach, jak i naszej next-genowej konsoli – dodał Booty.
Na ten moment Redstone jest kierowane głównie na PC (Radeon RX 9000 i nowsze), ale wzmianka o „next-gen sprzęcie” nie pozostawia złudzeń – technologia trafi do next-genowego Xboksa... a może nawet w ograniczonej formie do Xboksów Series X|S.
Co może zapewnić AMD FSR Redstone?
- dużo wyższą jakość ray tracingu przy niższym koszcie renderowania,
- większą płynność rozgrywki,
- skuteczna redukcja obciążenia GPU przy jednoczesnym wzroście jakości grafiki,
- jeszcze bardziej realistyczne oświetlenie w grach na Xboksach.