Twórca PUBG wiedział, że jego nowa gra otrzyma "negatywne" recenzje. Mimo to opublikował ją w jasnym celu

Gry
131V
prologue go wayback
Mateusz Wróbel | Dzisiaj, 05:20
PC

Brendan Greene, znany jako "PlayerUnknown" i twórca hitowego PUBG, wypuścił na rynek swoją nową grę survivalową, Prologue, mimo że w 100% spodziewał się negatywnego przyjęcia przez część graczy.

Gra, która niedawno zadebiutowała w Wczesnym Dostępie na Steamie, stawia na bardzo proste mechaniki i konfrontację z samą naturą. Greene przyznaje, że jego nowa produkcja nie jest tradycyjną grą dla jednego gracza z mnóstwem misji i zadań, lecz raczej zbiorem prostych systemów pozwalających graczom tworzyć własne przygody. Taki minimalistyczny charakter, brak znaczników zadań czy postaci niezależnych (NPC) wywołał początkowo spore kontrowersje, a recenzje użytkowników Steam oscylowały wokół poziomu "Mieszane".

Dalsza część tekstu pod wideo

Początkowe narzekania graczy, że gra jest pusta, nie były dla twórcy zaskoczeniem. Greene wiedział, że brak standardowej "grywalizacji" i łatwo oznaczonych celów może nie przypaść do gustu wszystkim. Mimo to, jest zadowolony z pracy swojego zespołu, który szybko zareagował na uwagi, wydając poprawki. Jak się okazuje, te działania przyniosły efekt: w ciągu nieco ponad tygodnia oceny na Steam poprawiły się z około 55% pozytywnych recenzji do 70%. Greene podkreśla, że cieszy go fakt, iż większość osób ostatecznie zrozumiała, o co chodzi w Prologue - to gra, w której mierzysz się głównie z samym sobą.

Brendan Greene celowo zdecydował się na wypuszczenie Prologue na bardzo wczesnym etapie, by pokazać, jak powinno wyglądać korzystanie z Wczesnego Dostępu. Krytykuje on część studiów - zwłaszcza tych większych - które jego zdaniem wykorzystują Early Access jako pretekst do wydawania w zasadzie pełnych gier, które nie muszą być dopracowane. Następnie, jeśli gra nie odniesie sukcesu, nie ma planu na dalszy rozwój. Zamiast tego, Greene uważa, że Wczesny Dostęp powinien być wykorzystywany do wspólnego budowania gry ze społecznością i znajdowania tego, co sprawia graczom radość.

Dzięki takiemu podejściu, mimo początkowych trudności, społeczność Prologue już teraz tworzy własne, często bardzo ekstremalne wyzwania, podobne do tych, jakie pojawiały się w pierwszych latach PUBG (jak próby wygrania meczu tylko za pomocą patelni). Gracze w Prologue testują swoje granice, próbując przetrwać na przykład bez ubrań podczas burzy śnieżnej lub bijąc rekordy przeżycia w trudnych warunkach. Greene jest podekscytowany tymi osiągnięciami, co potwierdza jego wiarę w to, że kluczem do sukcesu jest zaangażowanie społeczności od samego początku.

Źródło: PCGamesN

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper