PS5 Pro z GIGANTYCZNYM wzrostem wydajności? PSSR2 ma zapewnić prawdziwą rewolucję

Gry
1199V
PlayStation / Sony / PS5 Pro
AlbertWokulski | Dzisiaj, 22:09
PS5

PS5 Pro jest poligonem testowym dla inżynierów PlayStation, którzy za sprawą ulepszonego PlayStation 5 testują najróżniejsze rozwiązania. Jak się okazuje – sprzęt w przyszłym roku ma otrzymać znaczącą aktualizację.

PSSR, czyli PlayStation Spectral Super Resolution, to autorska technologia rekonstrukcji obrazu przygotowana przez Sony dla PS5 Pro. System działa w oparciu o sztuczną inteligencję, inteligentnie skalując obraz do 4K, przy jednoczesnym zwiększeniu płynności animacji nawet do 120 FPS. To rozwiązanie pełni funkcję zbliżoną do DLSS od firmy NVIDIA - odbudowuje detale, poprawia ostrość oraz jakość krawędzi, ale jest natywnie zintegrowane ze sprzętem PlayStation, dzięki czemu twórcy mogą wdrażać je szybko i bez potrzeby polegania na zewnętrznych firmach. PS5 Pro jest pierwszą konsolą z tą technologią, stając się jednocześnie poligonem testowym dla rozwiązań, które mają stworzyć fundament dla PS6.

Dalsza część tekstu pod wideo

Najświeższe doniesienia sugerują jednak, że Sony dopiero się rozpędza... i to, co zobaczymy w przyszłym roku, ma być prawdziwą rewolucją wizualną. Według informacji przekazanych przez Moore’s Law Is Dead, firma pracuje nad PSSR2, czyli nowym, znacznie ulepszonym algorytmem rekonstrukcji obrazu. Źródłem przecieku jest deweloper, który potwierdził, że Sony zdaje sobie sprawę z aktualnych błędów wizualnych związanych z PSSR i udostępniło twórcom specjalną aplikację debugującą, by szybciej eliminować artefakty.

Kluczowe jest jednak to, co znajduje się w dokumentacji dla twórców - Sony opisuje tam Multi-Frame Super Resolution 2 (MFSR2), czyli wewnętrzną nazwę PSSR2. Nowa wersja technologii ma wymagać mniej danych wejściowych, korzystać z mniejszej ilości pamięci oraz znacząco skrócić czas obciążenia GPU. Efektem ma być wyraźnie lepszy obraz, a różnica jakości ma być porównywalna do skoku pomiędzy FSR 3 a FSR 4 w rozwiązaniach AMD. Co więcej, całość powstaje na zupełnie nowym API - to nie kosmetyczna poprawka, a duży przeskok technologiczny, który ma wejść na rynek w 2026 roku.

undefined

Sony jednocześnie nie zamierza rezygnować z niezależności technologicznej - PS5 Pro wciąż będzie obsługiwać FSR 4, ale PSSR pozostanie oddzielnym, rozwijanym równolegle rozwiązaniem. To pokazuje jasno, że japoński gigant buduje własny ekosystem skalowania obrazu, który ma odegrać kluczową rolę w kolejnej generacji.

Dla graczy to znakomity prognostyk – PS5 Pro może w 2026 roku zaliczyć ogromny wzrost jakości obrazu i wydajności, a PSSR2 stanie się najważniejszym elementem technologicznej bazy PS6.

Źródło: tweaktown

Komentarze (37)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper