PS6 Canis coraz bliżej? Sony nalega, by deweloperzy przygotowali nowy tryb w grach

Gry (plotka)
1452V
PS6
AlbertWokulski | Dzisiaj, 21:10
PS5 PS6

Sony coraz śmielej namawia deweloperów, by zainteresowani tworzyli specjalny, nowy tryb w swoich grach. To właśnie ten element ma być podstawą nowego, przenośnego PS6 Canis.

Według najnowszych przecieków Sony pracuje nad dwoma wersjami PS6 – klasyczną konsolą stacjonarną oraz zupełnie nowym urządzeniem przenośnym o nazwie kodowej „Canis”. To właśnie ten drugi model coraz częściej pojawia się w raportach i wyciekach, a dzisiejsze doniesienia ponownie rzucają światło na jego możliwości oraz... wymagania wobec twórców gier.

Dalsza część tekstu pod wideo

Źródłem informacji jest raport Moore’s Law Is Dead, który przekazał wypowiedź jednego z deweloperów współpracujących z Sony. Według niego firma bardzo mocno naciska, by studia zaczęły wspierać Low Power Mode w PS5, co zdaniem twórców ma przygotować gry do działania na nadchodzącym PS6 Canis. Deweloper ujawnia:

W tym tygodniu otrzymaliśmy od Sony maile mocno promujące Low-Power Mode… jakby naprawdę zależało im, byśmy wspierali go bezpośrednio. Dostaliśmy tutoriale i instrukcje, w których podkreślono, że nie powinniśmy obniżać liczby klatek, tylko trzymać 60 FPS, redukując rozdzielczość i wykorzystanie CPU.

Sony ma również przesyłać twórcom materiały dotyczące Razor CPU, wewnętrznego narzędzia pomagającego znaleźć wąskie gardła procesora oraz ograniczyć liczbę używanych wątków:

Staje się coraz bardziej oczywiste, że tryb Low-Power jest tylko przykrywką, żeby przygotować obsługę PS6 Handheld przed premierą, i szczerze mówiąc, wydają się trochę zirytowani tym, jak mało deweloperów bezpośrednio go obsługuje

Według Moore’s Law Is Dead, Low Power Mode nie jest więc „zieloną funkcją”, lecz ukrytą warstwą kompatybilności, która ma zagwarantować, że gry z PS5 ruszą bez problemów na handheldzie z ograniczonym poborem mocy. PS6 Canis – według przecieków – otrzyma cztery mocne rdzenie Zen 6c i dwa dodatkowe, energooszczędne rdzenie dla systemu. To oznacza, że gry muszą już teraz być gotowe na mniejszą liczbę dostępnych wątków i bardziej agresywne zarządzanie energią.

Sony nie komentuje sprawy, więc nadal mówimy o wyciekach, ale doniesienia wpisują się w spójny obraz: przenośne PS6 Canis ma oferować wydajność na poziomie nawet połowy PS5, zaawansowane ray tracingowe RDNA 5, pełną kompatybilność z PS4 i PS5, a także możliwość działania w trybie zadokowanym przez USB-C.

Moore’s Law Is Dead podtrzymuje również wcześniejsze informacje o planach premiery w drugiej połowie 2027 roku. Model przenośny miałby kosztować 399-499 dolarów, ale to wciąż wstępne założenia, nie finalne ceny.

Źródło: thegamepost

Komentarze (32)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper