PlayStation anulowało ekskluzywną grę z PS5, ale twórcy wskrzeszają produkcję. Poznajcie Cast Outs
W 2027 roku na rynek może trafić gra, która pierwotnie powstawała jako ekskluzywna produkcja PlayStation. Sony zrezygnowało z projektu, ale deweloperzy chcą dokończyć prace nad tytułem.
To jedna z najciekawszych historii w branży od miesięcy. Projekt, który pierwotnie powstawał w London Studio jako ekskluzywna gra PlayStation 5, po zamknięciu zespołu został uznany za porzucony. Tymczasem ośmiu byłych pracowników studia połączyło siły, założyło nowe studio Twisted Works i ogłosiło, że ich wizja jednak ujrzy światło dzienne.
Efekt? Cast Outs, kooperacyjna gra akcji w realiach współczesnej, fantastycznie przetworzonej Londynu, trafi w 2027 roku na PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC - z planowaną betą we wczesnym dostępie.
Deweloperzy nie mówią tego wprost, to jednak wszystko wskazuje, że Cast Outs jest duchowym następcą skasowanej produkcji London Studio – również utrzymanej w klimacie magicznego Londynu i nastawionej na sieciową kooperację. To zdecydowanie nietypowa sytuacja: projekt anulowany przez Sony wraca do życia w rękach swojej dawnej ekipy, i to jako gra multiplatformowa. Gracze, którzy śledzili losy tamtego projektu, powinni mieć Cast Outs na radarze.
Twisted Works zapowiada produkcję, która ma wyznaczyć „nowy standard magicznej walki”. W Cast Outs zaklęcia mają uderzać z siłą ciosów rodem z bijatyki, a jednocześnie dawać natychmiastową satysfakcję znaną ze strzelanek. Całość opiera się na pełnej synergii między graczami – samotnie jesteśmy groźni, ale w drużynie mamy być po prostu nie do zatrzymania. Twórcy obiecują bohaterów o zmieniających się stylach gry, nieprzewidywalne runy z mutatorami zmieniającymi zasady starć oraz mnóstwo możliwości kombinowania z umiejętnościami.
Galeria
Cast Outs zaoferuje również zróżnicowane tryby zabawy: od klasycznych combat runów, przez misje eskortowe i przetrwanie hord, aż po speed runy oraz wyzwania. Wszystko to w Londynie oblężonym przez orki, ogary, zjawy, a nawet smoki, które najeżdżają kultowe lokacje miasta. Twisted Works podkreśla też, że gra ma działać na zasadzie „blockbuster sessions” – szybkie, intensywne 20-minutowe akcje albo całonocne maratony, bez grindu i z natychmiastową frajdą.