PS5 Pro i PS5 z gorszą animacją od konsoli Xbox. Silent Hill 2 Remake w analizie grafiki
Od pewnego czasu obserwujemy analizy techniczne gier, w których PS5 wypada gorzej pod względem płynności animacji od XSX. Silent Hill 2 jest kolejnym przykładem takiej produkcji.
Jak pokazał The Games Tester tam gdzie framerate na PS5 spada w okolice 48-49 fps Xbox Series X wciąż trzyma ok. 53-56 fps. W przypadkach obu konsol wykorzystano najnowszą aktualizację Silent Hill 2. Porównanie płyności animacji zaczyna się od 4:30 poniższego nagrania.
Jak stwierdza serwis Xbox Era, Silent Hill 2 "na XSX jest najlepszą konsolową wersją gry", wskazując na przewagę wydania xboksowego nad PS5 i PS5 Pro właśnie w zakresie płynności animacji.
W następnym filmiku redakcja ElAnalistadeBits bierze pod lupę również inne aspekty graficzne w Silent Hill 2 Remake, niż tylko framerate. Dzięki temu możemy przyjrzeć się, jak XSX wypada w starciu z PS5 pod względem szczegółowości grafiki. Według redakcji wersja na XSX działa w trybie 60 fps w odrobinę niższej rozdzielczości natywnej niż PS5 (dynamiczne 1080-864p vs dynamiczne 1152-864p).
W materiale, w 6 minucie nagrania, widać, że nawet PS5 Pro nie daje sobie zbyt dobrze rady z trudną leśną sekcją w Silent Hill 2 Remake. PS5 Pro, choć generuje nieco wyższy framerate do PS5, również nie osiąga poziomu animacji z XSX.
To nie pierwsza taka sytuacja. Niedawno okazało się, że XSX w Space Marine 2 i w The Outer Worlds 2 generuje wyraźnie wyższą liczbę klatek animacji od PS5/PS5 Pro. W The Outer Worlds 2 okazało się dodatkowo, że PS5 Pro ma ogromne problemy z PSSR, co sprawiło, że studio Obsidian w ogóle zrezygnowało z tej metody upscalingu w swojej grze (zmiany już zostały wprowadzone na PS5 Pro w aktualizacji).
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Silent Hill 2 (Remake).