Nowa gra twórców Dark Souls będzie PRZEŁOMEM? Znamy nowe szczegóły
From Software rozwija nowe IP i najwidoczniej może to być bardzo ciekawa produkcja. Studio potwierdziło nowe szczegóły.
The Duskbloods to zupełnie nowe IP od From Software, które zostało oficjalnie ujawnione podczas prezentacji Nintendo Switch 2. Produkcja ma trafić na nową konsolę już w przyszłym roku, a pierwsze informacje sugerują, że może to być jedna z najbardziej ambitnych i eksperymentalnych gier w historii studia.
Według najnowszych doniesień, o których opowiedział znany twórca treści Ziostorm, The Duskbloods przeszło najdłuższy etap prototypowania, jaki From Software kiedykolwiek stosowało przy swoich projektach. Informacje te pochodzą od cenionego chińskiego dziennikarza Giwina, który już wcześniej ujawniał trafne szczegóły dotyczące bossów Elden Ring - Radahna czy Rykarda. To właśnie on podkreśla, że gra została zaakceptowana do produkcji jeszcze przed 2019 rokiem, a prace koncepcyjne rozpoczęły się nawet przed kampanią marketingową Sekiro.
Co najważniejsze, Giwin twierdzi, że The Duskbloods to tytuł PvPvE pełen „wielu innowacyjnych elementów”, z których deweloperzy są wyjątkowo dumni. From Software ma łączyć elementy rywalizacji i kooperacji, ale jednocześnie unika gatunkowych schematów - nie będzie to battle royale, extraction shooter ani żadna forma popularnego obecnie multiplayera. Zamiast tego twórcy eksperymentują z kontraktami, systemem nemesis, a nawet różnymi warunkami zwycięstwa.
Wydłużony etap testów prototypowych sugeruje, że The Duskbloods może być najbardziej eksperymentalną grą From Software od czasów Sekiro. Jednocześnie kompletna cisza informacyjna może być zabiegiem celowym - zdaniem Giwina studio ujawni więcej szczegółów dopiero wtedy, gdy zakończy się cykl dodatków do Elden Ring: Nightreign. Możliwe więc, że pierwszy pełny zwiastun zobaczymy na The Game Awards, bo From Software wielokrotnie korzystało z tej sceny, by ogłaszać swoje największe tytuły.
Warto przypomnieć, że we wcześniejszym wywiadzie dla Nintendo w ramach „Creator’s Voice”, reżyser Hidetaka Miyazaki ujawnił, że gra powstawała pierwotnie jako projekt na pierwszego Switcha, tworzony przez mały zespół. Przesiadka na Switch 2 miała jednak otworzyć przed studiem nowe możliwości.