Jak konsole Xbox radzą sobie z Silent Hill 2? Test grafiki na Xbox Series X i Series S
Potwierdziły się nasze przecieki, o których pisaliśmy już w październiku. Silent Hill 2 jest już oficjalnie dostępny na konsolach Microsoftu.
Silent Hill 2 potrafiło sprawiać pewne problemy nie tylko na PS5, ale też na PC. Głównie z tego powodu, że gra wykorzystuje bardzo obciążający sprzętowo system Lumen z Unreal Engine 5. Jak zatem tytuł działa na XSX i XSS?
W odpowiedzi na to pytanie pomaga nam redakcja Fuzion Xbox Testing, która zdążyła już wziąć na warsztat horror stworzony przez polskich deweloperów.
Wygląda na to, że w konwersji na Xbox Series X występują te same problemy, znane z PS5. Gra potrafi gubić pojedyncze klatki animacji z zadanego poziomu 60 fps w momentach gdy jeszcze w obszarze spowitym mgłą ładują się kolejne komórki lokacji oraz przeciwnicy. Efekt jest widoczny w 5 minucie nagrania. Takie zacięcia animacji to niestety cecha wielu gier tworzonych w Unreal Engine 5.
Od 6:30 filmiku możemy podziwiać wykonanie trybu priorytetu jakości (30 fps). Gra jest w tym module na szczęście wolna od drobnych zacięć framerate'u, które występują w 60 fps. Jeśli chodzi o słabszy sprzęt, czyli Series S, to tutaj do dyspozycji mamy wyłącznie tryb 30 fps.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Silent Hill 2 (Remake).