Nowy Splinter Cell powstawał, ale został anulowany. Ubisoft wybrał grę-jako-usługę

Gry
698V
Splinter Cell Remake
AlbertWokulski | Dzisiaj, 20:49
PS5 XSX|S PC

Nie mamy dobrych wieści dla fanów serii Splinter Cell. Ubisoft faktycznie rozwijał nową grę, ale tytuł został anulowany, ponieważ francuska korporacja postawiła na grę-jako-usługę.

Interesujące szczegóły ujawnił niezawodny Jason Schreier z Bloomberga, który rozmawiał z Nickiem Hermanem, współzałożyciel AdHoc Studio.

Dalsza część tekstu pod wideo

Twórca wrócił pamięcią do 2017 roku, kiedy wraz z Pierre’em Shorette’em i Dennisem Lenartem opuścił Telltale Games i dołączył do Ubisoft San Francisco. To właśnie tam cała trójka została przydzielona do tajnego projektu: pełnoprawnego, nowego Splinter Cella.

Jak wspomina Herman, był to wymarzony projekt, który miał tchnąć życie w kultową markę po latach nieobecności:

Byłem niesamowicie podekscytowany, że mogę wziąć w tym udział i pomóc ożywić markę, bo od dłuższego czasu była uśpiona. Wierzyliśmy, że opowiemy świetną historię i stworzymy coś, co fani naprawdę pokochają.

Entuzjazm jednak bardzo szybko zamienił się w niepokój. Po kilku miesiącach pracy Ubisoft zaczął radykalnie zmieniać priorytety, ponieważ zarząd coraz mocniej „zakochiwał się” w modelu gier-jako-usługi. Wszystkie zespoły miały próbować dopasować się do tej strategii – również Splinter Cell, który był przecież projektowany jako liniowa, fabularna skradanka. Herman wspomina, że próbowali ratować koncepcję: tworzyli prototypy narracyjnej gry-jako-usługi, ale nic nie miało sensu i nic nie przechodziło dalej.

Z czasem stało się jasne, że Ubisoft stracił zainteresowanie ich Splinter Cellem i zaczął myśleć o... „ściganiu Call of Duty”. Projekt ewoluował, przechodził przekształcenia i ostatecznie jego szczątki zostały przepakowane w xDefiant. Ten również nie przetrwał próby czasu i został zamknięty rok po premierze.

Herman nie ukrywa, jak trudne było to doświadczenie:

Przez pierwsze sześć miesięcy chodzenie do pracy było ekscytujące, bo wierzyliśmy, że stworzymy coś naprawdę świetnego. A potem uświadamiasz sobie, że wszystkie rzeczy, na których ci zależy… firmie już nie zależą. To częste zjawisko w branży gier.

W praktyce oznaczało to jedno: nowy Splinter Cell został anulowany, nim ktokolwiek zdążył go ujawnić, bo po prostu nie wpisywał się w strategię Ubisoftu opartą na długoterminowej monetyzacji. Herman i jego dwaj współpracownicy opuścili firmę i założyli AdHoc Studio, które ostatecznie stworzyło genialny Dispatch.

Warto przypomnieć, że xDefiant przegrało z Call of Duty i po kilku miesiącach zostało wrzucone do kosza.

Źródło: Bloomberg

Komentarze (21)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper