AMD FSR Redstone zalicza nieoczekiwany debiut w Call of Duty: Black Ops 7 - funkcje AI trafiają do graczy
Technologia AMD FSR Redstone, zapowiadana jako największy krok naprzód w historii FidelityFX Super Resolution, pojawiła się po raz pierwszy w grze Call of Duty: Black Ops 7. To dość zaskakujący debiut, bo choć AMD ujawniało Redstone już wcześniej, nikt nie spodziewał się, że pierwsza gra z jej obsługą pojawi się właśnie teraz - i to w niepełnej formie.
W menu graficznym najnowszego Call of Duty gracze zauważyli opcję „FSR Ray Regeneration”. Jak potwierdza AMD, jest to pierwsza oficjalnie dostępna funkcja z pakietu Redstone - nowy, oparty na uczeniu maszynowym denoiser do ray tracingu, zastępujący klasyczne rozwiązania i poprawiający ostrość detali przy jednoczesnym ograniczeniu artefaktów. Funkcja działa na kartach Radeon RX 9000, a jej celem jest dostarczenie bardziej kinowych, czystszych odbić oraz cieni, zanim obraz trafi do upscalera i ewentualnego Frame Generation.
Co ważne, do Black Ops 7 trafiła tylko jedna część Redstone, więc trudno mówić o pełnoprawnej premierze technologii. Pozostałe elementy zestawu - w tym Machine Learning Frame Generation, Neural Radiance Cache czy ML Super Resolution - mają pojawiać się dopiero wraz z kolejnymi tytułami AAA. Całość jest bezpośrednią odpowiedzią AMD na najnowsze ulepszenia NVIDIA DLSS, również oparte na modelach AI.
🚀 See Every Reflection, Every Detail with FSR “Redstone”
— Jack Huynh (@JackMHuynh) November 13, 2025
Through our deep co-engineering partnership with @Activision, we’re excited to announce that the first feature of @AMD FSR “Redstone” — Ray Regeneration — is now live in Call of Duty: Black Ops 7 for AMD Radeon RX 9000… pic.twitter.com/BtGT23X991
Według AMD, FSR Redstone ma docelowo obejmować:
- Neural Radiance Cache - model AI przewidujący zachowanie światła i poprawiający global illumination
- ML Ray Regeneration - oto funkcja, która trafiła do Call of Duty, czyli inteligentny denoiser trenujący na zaszumionych próbkach
- ML Super Resolution - rekonstrukcję obrazu w wyższej jakości z niskiej rozdzielczości wejściowej
- ML Frame Generation - wstawianie dodatkowych (syntetycznych) klatek dla zwiększenia płynności
Niestety, nie wszystkie wieści są pozytywne. Z raportów wynika, że FSR Redstone może być początkowo dostępny wyłącznie na GPU RDNA 4, co może wykluczyć znaczną część dotychczasowych użytkowników Radeonów. Mimo to pojawienie się FSR Ray Regeneration w Black Ops 7 można uznać za pierwszy praktyczny krok AMD w stronę pełnej generacji upscalingu i rekonstrukcji obrazu opartej na AI - i zdecydowanie warto obserwować, jak szybko Redstone trafi do kolejnych produkcji.