K-Content Expo Poland 2025 - koreańska branża kreatywna w Warszawie w Pałacu Kultury i Nauki

Technologie
161V
K-Content Expo 2025
Maciej Zabłocki | Dzisiaj, 14:15

Od 5 do 7 listopada 2025 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbywa się pierwsza w Polsce edycja K-Content Expo Poland, czyli trzydniowe wydarzenie biznesowe łączące przedstawicieli koreańskiej branży kreatywnej z partnerami z Polski i Europy Środkowo-Wschodniej. Organizatorem jest Korea Creative Content Agency (KOCCA) - agencja działająca pod auspicjami Ministerstwa Kultury, Sportu i Turystyki Republiki Korei.

W wydarzeniu bierze udział ponad 30 firm z Korei Południowej, reprezentujących takie sektory jak gaming, produkcja telewizyjna czy animacje. Do Warszawy przyjechali m.in. CJ ENM (globalny lider K-popu i K-dramy), KBS Media (powiązane z publicznym nadawcą KBS) oraz Webzen, znane z gier MU Online i Metin 2. Po stronie europejskiej zapowiedziano obecność około stu przedsiębiorstw z Polski i regionu.

Dalsza część tekstu pod wideo

K-Content Expo Poland 2025 oferuje uczestnikom spotkania 1:1, profesjonalny matchmaking, konsultacje biznesowe oraz strefę wystawienniczą z nowymi formatami i tytułami przygotowanymi na rynek europejski. Kulminacyjnym punktem programu będzie wieczorny koncert i talk show z udziałem gwiazd K-popu i K-dramy, stanowiący połączenie sztuki, muzyki i popkultury.

KOCAA
resize icon

W trakcie wydarzenia KOCCA ogłosi również powstanie KOCCA Poland Business Center - pierwszego przedstawicielstwa agencji w Europie Środkowo-Wschodniej. Nowe centrum ma wspierać rozwój koreańskich treści w regionie, oferując doradztwo, networking i pomoc projektową. Jak podkreśla Iljoong Kim, dyrektor KOCCA Poland Office, Warszawa staje się strategiczną bramą dla koreańskich treści kreatywnych do Europy:

Nasze Centrum będzie wspierać firmy w skalowaniu współpracy – od spotkań handlowych po lokalne koprodukcje. Chcemy, by rosnące zainteresowanie K-contentem przekładało się na realne projekty i partnerstwa w regionie.

Polska, uznawana za jeden z najszybciej rozwijających się rynków medialnych w Europie, od kilku lat notuje systematyczny wzrost popularności koreańskich treści - od seriali i muzyki po gry wideo. K-Content Expo Poland 2025 ma wzmocnić te relacje, tworząc platformę współpracy między producentami, nadawcami i dystrybutorami z obu kontynentów.

Źródło: K-Content Expo/opracowanie własne

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper