Shuhei Yoshida wyjaśnia słaby marketing Until Dawn

Wy też zauważyliście, że Sony nie postarało się z promocją Until Dawn? Ta opinia dotarła nawet do samego szefa Sony Worldwide Studios, który postanowił skomentować sytuację.
Kampania marketingowa Until Dawn była naprawdę średnia. Dopiero przed samą premierą pozycji pojawiały się zwiastuny, a recenzje pojawiły się w Sieci dzień przed premierą. Dla wielu te dwa czynniki zwiastowały słaby tytuł, a jak się okazuje Supermassive Games stworzył naprawdę zacny produkt.
Sprawę postanowił skomentować Shuhei Yoshida, który wyjaśnił, że to każdy oddział PlayStation decyduje o celach i promowaniu tytułów:




„Każdy region ma swój własny dział marketingu ze swoimi celami oraz budżetem na rok. Oczywiście istnieje wiele relacji pomiędzy regionami oraz Worldwide Studios, ale różnice w promocji mogą być oparte ze względu na popularność gatunku czy też produkcji. Każdy dział marketingu podejmuje ostateczne decyzje w temacie promocji.”
Szef Sony Worldwide Studios zaznaczył, że często w przypadku takich projektów jak Until Dawn najważniejsze są same recenzje oraz opinie graczy, które pojawiają się dopiero po premierze.
Trudno mi nie odnieść wrażenia, że samo Sony nie wierzyło w produkcję Supermassive Games... Chociaż z drugiej strony przynajmniej nie byliśmy katowani toną zwiastunów przed premierą. Na pewno trzeba jednak zaznaczyć, że rodzimy oddział PlayStation wyróżniał się na tle europejskiego oddziału – my mogliśmy przynajmniej zobaczyć prace nad dubbingiem, czy też porady „jak podkręcić grozę”.