Unreal Engine 5 wciąż rozczarowuje. The Outer Worlds 2 z graficznymi problemami
Pisaliśmy już o konsolowej wersji The Outer Worlds 2. Teraz warto przyjrzeć się, jak sytuacja wygląda na PC.
Eksperci z redakcji Digital Foundry wzięli tym razem na warsztat The Outer Worlds 2 w wersji na PC.
Okazuje się, że system Lumen, z wciąż problematycznego Unreal Engine 5, nadal sprawia Obsidian wielkie problemy. The Outer Worlds 2 cierpi na strasznie zaszumione cienie przy włączonym hardware'owym ray tracingu (co zresztą przypomina sytuację z Avowed). Widać to doskonale w 1:47 poniższego nagrania.
Gra w detalach Very High, z włączonym hardware'owym RT, wygląda zatem często gorzej niż na detalach High, co jest po prostu kuriozalne i wymaga patcha ze strony Osidian (tak by naprawić cieniowanie).
Digital Foundry ostrzega przy tym, że granie z najwyższymi ustawieniami graficznymi jest bardzo wymagające sprzętowo. Lepiej włączyć detale średnie-wysokie, tak by ustabilizować framerate. Redakcja przedstawia swoje propozycje ustawień graficznych w 8:20 nagrania.
Polecam też porównanie konsolowej grafiki w The Outer Wolds 2, które wykazało, że z grą są problemy na PS5 i PS5 Pro.