Twórca Bayonetty mówi, co jest ważniejsze od graficznych wodotrysków

Gry
392V
Bayonetta 3 ma wstępną datę premiery! Nowa gra Nintendo wyciekła przed Nintendo Directem
Michał Pieczarski | Dzisiaj, 18:15
PC NS PS4 XONE Wii U PS3 X360

Twórca Bayonetty i Devil May Cry, Hideki Kamiya, uważa, że w grach akcji ważniejsze od efektownej grafiki są unikalne mechaniki rozgrywki.

Hideki Kamiya uważa, że to nie grafika, a oryginalne pomysły i mechaniki rozgrywki stanowią o sile gatunku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Kiedy zaczynam pracę nad nową grą, zawsze staram się stworzyć coś wyjątkowego – mechanikę, której można doświadczyć tylko w tej jednej produkcji

– powiedział Kamiya.

W Bayonetcie było to Witch Time, czyli system, który spowalniał czas po perfekcyjnym uniknięciu ataku wroga. W Okami z kolei stworzyliśmy Celestial Brush, dzięki któremu gracz mógł dosłownie rysować po ekranie i wpływać w ten sposób na świat gry.

Kamiya zaznaczył, że jako gracz nie szuka coraz lepszej grafiki, lecz emocji, jakie dają nowe pomysły:

Chcę ekscytować się tym, co wyjątkowe – tymi doświadczeniami, które może dać tylko jedna konkretna gra. Grafika oczywiście się poprawia, ale dla mnie to coś zupełnie drugorzędnego.

Jednocześnie projektant pochwalił rozwój współczesnych trójwymiarowych gier akcji, które jego zdaniem przeżywają swój renesans.

Przez pewien czas nie było zbyt wielu gier akcji 3D, ale ostatnio pojawia się coraz więcej stylowych, dynamicznych tytułów opartych na kombinacjach ciosów.

– zauważył.

Źródło: insider-gaming.com

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper