Czy to mogło się udać? Everwild na pierwszych materiałach z rozgrywki

Gry
466V
Everwild może zadebiutować szybciej niż sądzimy. Gra Rare powstaje od kilku lat
AlbertWokulski | Dzisiaj, 08:20
XSX|S PC XONE

Po latach od ujawnienia i anulowaniu, w końcu możemy zobaczyć, jak naprawdę miał wyglądać Everwild.

Redakcja MP1st opublikowała pierwsze ujęcia z rozgrywki i fragmenty interfejsu, które w końcu pokazują, jak naprawdę miała wyglądać nowa gra studia Rare.

Dalsza część tekstu pod wideo

Everwild zostało zapowiedziane jeszcze w 2019 roku jako artystyczna, kooperacyjna przygoda osadzona w pełnym magii świecie natury. Projekt od początku budził ogromne emocje, jednak bardzo szybko wpadł w kłopoty. Zmiany kierownictwa, reboot koncepcji w 2021 roku i kolejne opóźnienia sprawiły, że ostatecznie, po ponad dziesięciu latach prac, tytuł został anulowany w ramach tegorocznej restrukturyzacji Xbox Game Studios.

Teraz, dzięki materiałom z portfolio jednego z artystów, możemy wreszcie zobaczyć rzeczywiste zrzuty ekranu z wersji bliskiej anulowaniu. Obrazki prezentują nie tylko charakterystyczny styl graficzny znany z trailerów, ale także fragmenty interfejsu i elementy rozgrywki. Widzimy bohaterkę stojącą w pobliżu ogromnego kamiennego kręgu oraz wnętrza przypominające świątynie.

Zrzuty pokazują także szczegółowe menu ekwipunku, podzielone na zakładki takie jak: Favourites, Figments, Tools, Mosaics, Seeds i Plants. Szczególnie intrygująca jest sekcja Figments, w której znajdują się kolorowe stworzenia – jedno z nich nazwano „Light Figment”, co sugeruje, że gracze mogli kolekcjonować i wykorzystywać magiczne istoty. Z kolei zakładka Mosaics prawdopodobnie służyła do ozdabiania świata lub personalizacji, a Seeds/Plants – do sadzenia i pielęgnacji roślin.

Z informacji opublikowanych na stronie artysty wynika również, że Rare inspirowało się danymi z Sea of Thieves, analizując, jak gracze korzystają z ustawień i interfejsu.

Choć Everwild nigdy nie doczeka się premiery, materiały pokazują, że projekt miał ogromny potencjał. Według MP1st część zespołu pracującego przy grze została przeniesiona do Sea of Thieves, ale niewykluczone, że w przyszłości Rare wykorzysta zdobyte doświadczenia przy nowej produkcji. Niektórzy fani liczą, że studio wróci do swoich klasyków – może Banjo-Kazooie albo Killer Instinct w końcu doczekają się powrotu?

Źródło: mp1st

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper