722 miliony graczy, ale konsol prawie nikt nie używa? Tylko Nintendo Switch 2 zaskakuje w Chinach

Chiny potwierdzają swoją pozycję giganta w świecie gier wideo.
Najnowsze dane z podcastu “The Game Business” z udziałem analityka Daniela Ahmada i Lisy Cosmas Hanson z Niko Partners pokazują, że rynek ten liczy aż 722 miliony aktywnych graczy - ponad dwa razy więcej niż populacja USA.




Chiński rynek gier oszacowano na oszałamiające 49,2 miliarda dolarów (koniec 2024 roku) - w przyszłym roku przekroczy 50 miliardów. To wzrost o 3,6% w porównaniu do zeszłego roku. Prognozy przewidują dynamiczny rozwój aż do 2029 roku.
Najciekawsze, że tylko 3% udziału na rynku zajmują konsole. Prawie 70% graczy woli grać na smartfonach, a pozostałe 30% na PC. Konsolom najwidoczniej trudno przebić się na tak zdominowanym przez urządzenia mobilne rynku.
Powód? Konsole pojawiły się w Chinach znacznie później niż w innych krajach. Ich udział w rynku rośnie powoli i nadal nie mogą dogonić pozycji mobilnych gigantów. Eksperci nie są zgodni, czy trend ten da się jeszcze odwrócić.
Mimo to najnowsza Nintendo Switch 2 może pochwalić się niezłym debiutem. I choć nie jest oficjalnie sprzedawana w Chinach, gracze sprowadzają ją z Hongkongu.