Heretic + Hexen zaktualizowane. Kultowe gry FPS stają się jeszcze lepsze

Gry
447V
Heretic + Hexen key art no logo
Grzegorz Cyga | Dzisiaj, 18:55
PS5 XSX|S PC NS PS4 XONE

Heretic + Hexen to zestaw dwóch legendarnych gier, co nie znaczy, że nie można ich jeszcze ulepszyć. Twórcy udostępnili pierwszą, dużą aktualizację. 

Nie tak dawno temu Bethesda sprawiła sporą niespodziankę miłośnikom klasycznych gier FPS i umieściła na komputerach oraz konsolach PlayStation, Xbox i Nintendo Switch pakiet Heretic + Hexen. Jednak po premierze Nightdive Studios nie porzuciło produkcji, tylko przygotowało szereg usprawnień.

Dalsza część tekstu pod wideo

Bethesda właśnie oznajmiła, że Heretic + Hexen otrzymały pierwszą aktualizację, która wprowadza różne nowe funkcje, zmiany w rozgrywce, poprawki i ulepszenia modów i jest już dostępna na wszystkich platformach. 

Nowości

  • Heretic: Dodano losowość rozmieszczenia ognistej buławy z oryginalnej gry (choć ze 100% szansą pojawienia się, a nie 75%, jak w oryginale). 
  • W menu ułatwień dostępu dodano opcję wyłączenia napisów w przerywnikach. 
  • Dodano opcję przywrócenia oryginalnego zachowania naciśnięcia dwóch przycisków podczas wyboru przedmiotów w ekwipunku. 
  • Dodano opcję przywrócenia oryginalnego zachowania podczas lotu naprzód lub do tyłu. Lot będzie się teraz odbywał na tej samej wysokości, niezależnie od patrzenia w górę i dół. 
  • Dodano opcję wyłączenia wygładzania animacji broni. 
  • Dodano przypisania klawiszy „Spójrz w górę”, „Spójrz w dół” i „Wyśrodkuj widok”. 
  • Zezwolono na użycie większej liczby przycisków, aby przejść dalej na przerywnikowych ekranach tekstowych. 
  • Menu modyfikatorów rozgrywki jest teraz dostępne z ekranów epizodu i klasy gracza, a nie tylko podczas wyboru poziomu trudności. 

Zmiany  

  • Hexen: Zwiększono obrażenia zadawane przez krwiobicz i dostosowano zachowanie automatycznego celowania, aby lepiej działało przy dużych grupach wrogów. 
  • Hexen: Nieznacznie zwiększono szybkość ataku toporem Timona. 
  • Hexen: Zmniejszono zużycie many przez uciszacz – z 14 do 10 każdego typu. 
  • Hexen: Nieznacznie zwiększono zużycie many przez skrajupiora – z 18 do 20. 
  • Hexen: Poprawiono wygładzanie animacji ataku następujących broni: topór Timona, młot pomsty, buława skruchy, skrajupiór, szafirowa różdżka i krwiobicz. 
  • Poprawiono płynność animacji podnoszenia i opuszczania broni. 
  • Wyłączono dźwięki otoczenia menu, jeśli ścieżka dźwiękowa jest wyłączona 

Poprawki  

  • Automapa przewija się teraz ze stałą szybkością, niezależnie od rozdzielczości ekranu. 
  • Automapa powiększa się teraz szybciej podczas używania rolki myszy. 
  • Klawisze ruchu w lewo i prawo znoszą się teraz nawzajem, co jest zgodne z oryginalnym działaniem gry. 
  • Potworów nie można już zepchnąć z krawędzi, używając ataków bronią. 
  • Aktywatorów nie można już pominąć w niektórych okolicznościach podczas ślizgania się wzdłuż ścian. 
  • Wrogie pociski nie lecą już nieco w dół, co zapobiega błędnym eksplozjom na niektórych parapetach okiennych. 
  • Ataki wręcz potworów nie działają już na każdej wysokości. 
  • Rankingi wieloosobowe nie pokazują już w niektórych przypadkach wyzerowanych statystyk. 
  • Poprawiono przypadki, w których wyłączenie kiwania się widoku powodowało błędne przesunięcie grafik broni. 
  • Komunikaty o zamkniętych drzwiach nie będą się już wyświetlały, jeśli drzwi są aktywowane od drugiej strony. 
  • Poprawiono niedziałający klawisz modyfikatora ruchu na boki dla sterowania myszą lub na kontrolerze. 
  • Poprawiono akcentowane znaki w obsługiwanych językach podczas używania klasycznego kroju czcionki. 
  • Komunikaty na górze ekranu nie blokują się już po wczytaniu niektórych zapisów gry. 
  • Heretic: Wąż Chaosu w Faith Renewed nie strzela już kulami ognia nad głową gracza. 
  • Heretic: Rękawice nie odpychają już wrogów w tył. 
  • Heretic: Naprawiono pasek stanu, który nie przerysowywał się poprawnie podczas zmiany poziomu, jeśli wyłączona była opcja płynnych przejść. 
  • Heretic: Cieniosfery poprawnie karzą teraz wrogów celujących w gracza. 
  • Heretic: Poprawiono czarne pole na grafice ognistej buławy. 
  • Hexen: Poprawiono przypadki, w których grafiki części broni białej (np. maczugi kleryka) zaczynały drgać. 
  • Hexen: Poprawiono eksplozje, które miały nieskończoną wysokość. 
  • Hexen: Komunikaty sekwencji przełączania w Deathkings wyświetlają się teraz poprawnie. 

Zmiany i poprawki na poziomach  

  • Heretic: Poprawiono niespójne działanie tekstur krwi na podłodze: krew na podłodze nie zadaje już obrażeń. 
  • Heretic: Poprawiono niespójności pomiędzy rodzajami tekstur zamkniętych drzwi, aby były zbieżne z oryginalną grą. 
  • Heretic: E1M6: Poprawiono przypadki nachodzących na siebie potworów na poziomie trudnym. 
  • Heretic: E2M1: Usunięto kilka smokołaków w trybie dla jednego gracza, aby grind był nieco mniejszy. 
  • Heretic: E2M2: Usunięto stalaktyt szybujący w powietrzu. 
  • Heretic: E2M5: Usunięto niezadający obrażeń sektor lawy wokół żółtego klucza. 
  • Heretic: E2M7: Usunięto nieosiągalnych wrogów z wyłączonej ścieżki zielonego klucza na niższych poziomach trudności. 
  • Heretic: E3M5: Usunięto gargulce, które losowo blokowały się na wiszących ciałach. 
  • Heretic: E3M6: Usunięto znajdującą się poza planszą kwarcową flaszkę, która powodowała, że nie można było zaliczyć 100% zebranych przedmiotów. 
  • Heretic: E4M2: Poprawiono miękkie zawieszenie powodowane przez pominięcie aktywatorów obniżenia piramidy z żółtym kluczem. 
  • Heretic: E5M1: Poprawiono niemożliwe do zdobycia sekrety i dodano tom mocy do obszaru labiryntu. 
  • Heretic: E5M2: Poprawiono brakującą teksturę na schodach przy wodospadzie za niebieskimi drzwiami. 
  • Heretic: E5M3: Sekcje „przejścia przez gondole” i „przejścia przez beczki” nie są już potrzebne, aby dotrzeć do nietajnego wyjścia. 
  • Heretic: E5M5: Poprawiono niemożliwe do zdobycia sekrety. 
  • Heretic: E5M6: Poprawiono odcięty podniebny filar podczas przeglądania obszaru początkowego z sekretnej półki na zewnątrz. 
  • Faith Renewed: E5M1: Poprawiono niemożliwy do zdobycia sekret. 
  • Faith Renewed: E1M3: Poprawiono miękkie zawieszenie powodowane przez przejście za zielone drzwi bez zielonego klucza. 
  • Faith Renewed: E1M6: Poprawiono sektor podłogi zadający obrażenia, a nie będący lawą. 
  • Faith Renewed: E1M7: Poprawiono niezamierzone pominięcie do żółtego klucza i miękkie zawieszenie powodowane wskoczeniem do ognistych studni przy starcie. 
  • Faith Renewed: E1M9: Poprawiono możliwość ucieczki poza grywalny obszar mapy na niektórych obszarach. 
  • Vestiges of Grandeur: Świątynia Węża: Poprawiono portale do Ogrodu Medei i Królestwa Koraxa, których można było użyć tylko raz. 
  • Vestiges of Grandeur: Królestwo Koraxa: Poprawiono miękkie zawieszenie po błędnym wyborze przełącznika w ostatniej łamigłówce. 
  • Vestiges of Grandeur: Królestwo Koraxa: Poprawiono teleporter skrótu w trybie współpracy, którego można było użyć tylko raz. 

Oprócz tego dodano obsługę wirtualnej klawiatury Windows do wpisywania tekstów, usunięto opcję wyłącznego pełnego ekranu, aby usunąć niektóre błędy związane z nakładką Game Bar i żeby działała wirtualna klawiatura, a także wprowadzono zmiany w modach:

  • Dodano ostrzeżenie o niedostępności uploadera modów podczas używania kontrolera. 
  • Heretic: Dodano nowego, nielosowego aktora ognistej buławy, który można umieścić na niestandardowych mapach. 
  • Heretic: Usunięto problem, w wyniku którego opcja startowa różdżki była niedostępna po uruchomieniu modów do Heretica. 
  • Heretic: Usunięto limit dźwięku otoczenia. 
  • Heretic: Usunięto limit teleportacji bossa D'Sparila. 
  • Heretic: Sektor typu 4 znów się wizualnie przewija. 
  • Dodano flagę WF_AUTOAIMFARTHEST dla uzbrojenia. Nakazuje ona uzbrojeniu nałożenie priorytetu na najdalszy, a nie najbliższy dostępny cel przy automatycznym celowaniu. 
  • Dodano wskaźnik kodu A_MStaffAttackEX (modyfikowalny atak krwiobiczem). 
  • Usunięto błąd ustawiania flag klasy gracza w EXDEFS. 
  • A_RadiusDamage posiada teraz flagi do modyfikowania zachowania. 
  • Dodano klucze UMAPINFO „endpalette” i „enddemon” pozwalające arbitralnym mapom używać finałów dla epizodów 2. i 3. Heretica. 
  • Usunięto wyłączenie podczas wczytywania niektórych starych modów korzystających z własnych tekstur. 
  • Zaktualizowano kolejność grup graficznych w IWGD, aby była zgodna z oryginałem i żeby usunąć potencjalne problemy z wyświetlaniem interfejsu w portach źródłowych społeczności. 
  • Przesunięto grupę UMAPINFO w Hereticu do heretic_ex.wad dla większej zgodności z portami źródłowymi społeczności. 
  • Linia poleceń -warp jest szacowana tylko przy pierwszym uruchomieniu, a nie przy przełączaniu gier na ekranie wyboru gry. 
Źródło: Bethesda

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper