Zejdźmy na ziemię. Nie ma szans na realną wydajność PS6 na poziomie RTX 5090

Technologie
1325V
DualSense PS5 Konsola
Bartosz Dawidowski | Dzisiaj, 10:53
PS6

Już w sierpniu pojawiła się wstępna, nieoficjalna specyfikacja PlayStation 6. Pojawiały się wtedy porównania mocy konsoli do wydajności RTX 5090.

W swoim nowym filmiku Moore's Law is Dead studzi emocje, które tak naprawdę sam wywołał, bo w jego filmikach pojawiały się porównania mocy przerobowych ray tracingu APU PS6 z RTX 5090. Teraz twórca stara się to odkręcać w kolejnych materiałach, wyjaśniając, że nie ma co liczyć na realną wydajność na poziomie karty graficznej RTX 5090 (szczególnie z bardzo niskim TDP na poziomie 160W).

Dalsza część tekstu pod wideo

Według Moore's Law is Dead PS6 będzie oferować maksymalnie 3-krotnie wyższą wydajność w rasteryzacji od PS5. W tym miejscu zwracam uwagę na to, że zwykle takie przecieki są zbyt optymistyczne, więc nie zdziwiłbym się, gdyby PS6 miało realnie tylko dwukrotną przewagę nad PS5 w tym zakresie. Znacznie lepiej sytuacja ma natomiast wyglądać z przewagą w ray tracingu - tutaj można liczyć na 6-12 razy większą wydajność PS6 od PS5.

Według Moore's Law is Dead realna wydajność PS6 w rasteryzacji będzie o połowę niższa od RTX 5090 i trochę niższa od kart graficznych klasy RTX 5080.

"APU Orion jest w istocie znacznie słabszy od RTX 5090. To mniej więcej połowa wydajności rasteryzacji RTX 5090. (…) Bez ray tracingu PS6 przegra również z RTX 5080" - stwierdza Moore's Law is Dead.

Źródło: https://youtu.be/jRumGaseH28

Komentarze (110)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper