Czy ten silnik w końcu przestanie być zmorą graczy? Unreal Engine 5.7 oficjalnie

Technologie
1172V
Wiedźmin 4
Bartosz Dawidowski | Dzisiaj, 12:48
PC

Unreal Engine 5.7 praktycznie od pierwszej implementacji rozczarowuje, jeśli chodzi o optymalizację.

Nie ważne czy to kwestia tego, że deweloperzy nie ogarniają specyfiki Unreal Engine 5, czy też wewnętrznych problemów tego silnika (choćby sposobu działania Lumen i Nanite). Graczy interesuje efekt końcowy. A ten jest często mizerny z Unreal Engine - w szczególności na słabszych platformach. Dostajemy bardzo słabo zoptymalizowane gry, które wyglądają niewiele lepiej (często gorzej) od tych tworzonych na UE4.

Dalsza część tekstu pod wideo

Epic właśnie przedstawił Unreal Engine 5.7. Wydawca obiecuje znacznie poprawioną optymalizację przede wszystkim w zakresie narzędzi Procedural Content Generation (PCG). Rzeczony system ma działać prawie dwa razy szybciej od Unreal Engine 5.5.

Redakcja Guru3D stwierdza, że UE 5.7 zapewnia przy tym lepsze wykorzystanie GPU oraz CPU. Oprócz tego nowa wersja silnika wprowadza Nanite Foliage (a więc system geometrii Nanite dla roślinności), a przy tym udoskonalony system oświetlenia MegaLights.

Unreal Engine 5.7 znajduje się obecnie w fazie testowej (Preview).

Jedną z ostatnich, mocno krytykowanych premier gier w UE5, jest Borderlands 4. Więcej na temat problemów z wydajnością w grze pisaliśmy tutaj.

Źródło: https://www.guru3d.com/story/epic-games-unreal-engine-57-preview-with-procedural-content-generation/

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper