Film z tekstu w sekundę? YouTube i Amazon odpalają najpotężniejsze narzędzie AI

Tworzenie filmików filmów w sekundę właśnie stało się faktem. W tym tygodniu Amazon i YouTube, niemal jednocześnie, zaprezentowały przełomowe narzędzia AI, które zmienią sposób tworzenia reklam czy innych treści wideo.
To potężny krok w stronę zautomatyzowania procesów, które do tej pory wymagały ogromnych budżetów i ekipę specjalistów.




Amazon odpalił w swoim Creative Studio asystenta opartego na AI. Dostępny przez prosty czat, potrafi samodzielnie przeprowadzić research, wymyślić koncepcję, a następnie w kilka godzin wyprodukować profesjonalną reklamę wideo. Jay Richman z Amazon Ads podkreśla, że ich celem jest, aby narzędzia te były wykorzystywane przez jak największą liczbę osób, ponieważ “kiedyś stać było na to tylko wielkie firmy”.
Dowody? Już są! Pierwsi użytkownicy, którzy testowali narzędzie, zanotowali wzrost oglądalności. Dayexi Tomko, przyznała, że AI odkrywa przed nią perspektywy, których sama by nigdy nie rozważyła, a jak się potem okazuje przynoszą znakomite efekty. To pokazuje, jak potężne jest to narzędzie.
YouTube nie pozostał dłużny i zintegrował ze swoimi Shortsami potężny model Veo 3 od Google DeepMind. Teraz twórcy mogą za darmo generować klipy wideo z dźwiękiem na podstawie prostych komend tekstowych. Platforma dodała też opcję, która zamienia mowę w piosenkę, oraz narzędzie „Ask Studio”, które według Amjada Hanifa będzie ostatecznie wykorzystywane przez każdego twórcę.
Obie firmy zapewniają, że stawiają na transparentność. YouTube będzie oznaczał treści AI specjalnym znakiem wodnym SynthID. Według CEO YouTube, Neala Mohana, to po prostu kolejna generacja narzędzi, która zmienia sposób tworzenia treści. Wygląda na to, że właśnie wkroczyliśmy w nową erę.