skate. za darmo dla wszystkich graczy! EA potwierdza datę premiery

Szykujcie ochraniacze, będziemy się uczyć tricków. Electronic Arts potwierdziło szczegóły premiery skate. - gra zadebiutuje w ramach Wczesnego Dostępu na wielu platformach.
Seria Skate przez lata pozostawała w uśpieniu, choć wciąż miała ogromne grono wiernych fanów. Electronic Arts długo zwlekało z zapowiedzią nowej odsłony, jednak w ostatnich latach potwierdzono, że prace nad powrotem kultowej deskorolkowej marki rzeczywiście trwają. Teraz wreszcie nadszedł moment, na który czekali gracze – EA i studio Full Circle ogłosiły szczegóły premiery gry skate.
Produkcja zadebiutuje w ramach Wczesnego Dostępu już 16 września i co najważniejsze – będzie dostępna całkowicie za darmo. Twórcy chcą w ten sposób otworzyć swoją grę dla jak największej społeczności fanów deskorolki. Tytuł trafi równocześnie na wszystkie najważniejsze platformy: PlayStation 5, Xbox Series X|S, PlayStation 4, Xbox One oraz PC (Steam, Epic Games Store i EA app).




Nowa odsłona serii przeniesie graczy do ogromnego, otwartego miasta San Vansterdam, które stanie się sercem skaterskiej zabawy. To tutaj czekają kultowe spotówki, dachy budynków, wielkie rampy i wyjątkowe miejsca do wykonywania trików. Gra zaoferuje pełną obsługę cross-play oraz progresję między platformami, co oznacza, że niezależnie od sprzętu, gracze będą mogli spotkać się na wspólnych sesjach i rywalizować w emocjonujących pojedynkach online.
Największą rewolucją ma być całkowicie odświeżony system Flick-It, opracowany na silniku Frostbite. Zapewni on niezwykłą precyzję sterowania deską, a do klasycznych tricków dołączą nowe – takie jak wallie, slappie czy firecracker. Twórcy przygotowali również Skatepedię, czyli kompendium wiedzy o trikach i stylach, które ułatwi naukę początkującym i pozwoli rozwijać umiejętności weteranom.
„Premiera skate. to nie tylko powrót, to pełna ewolucja serii, zaprojektowana z myślą o jej długowieczności. Naszym celem było oddanie ducha społeczności skaterów i otwarcie się na nowe pokolenie graczy” – powiedział Mike McCartney, producent wykonawczy gry.
Dodatkowe systemy, takie jak off-board czy Quick Drop, pozwolą graczom swobodnie eksplorować miasto pieszo, wspinać się na niedostępne wcześniej miejsca oraz tworzyć własne spotówki, ustawiając rampy i poręcze w dowolnych lokalizacjach.
Od początku prac kluczową rolę odgrywała współpraca ze społecznością. Jeff Seamster, szef działu kreatywnego skate., podkreślił: „Ta gra powstała razem z fanami – słuchaliśmy ich uwag i rozwijaliśmy projekt ramię w ramię. Wczesny dostęp to dopiero początek wspólnej podróży”. Twórcy zapowiadają regularne, sezonowe aktualizacje, obejmujące nowe wyzwania, muzykę, wydarzenia i elementy kosmetyczne.