Lost Soul Aside z poważnymi problemami? Gra wyciekła i mierzy się z „ogromnymi spadkami” do poniżej 20 fps

Gry
441V
Lost Soul Aside
AlbertWokulski | Dzisiaj, 22:20
PS5 PC

Pierwsi gracze otrzymali Lost Soul Aside i potwierdzają problemy. Gra przed premierową aktualizacją od samego startu nie trzyma nawet 30 klatek na sekundę.

Lost Soul Aside oficjalnie zadebiutuje dopiero pod koniec tygodnia, jednak pierwsi gracze już otrzymali swoje kopie. W sieci zaczęły pojawiać się szczegółowe wrażenia oraz krótkie nagrania, które wywołały sporo dyskusji na temat stanu technicznego wyczekiwanego RPG akcji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na Reddicie użytkownik Liamkun11 podzielił się swoimi doświadczeniami z wersją na PlayStation 5. Jak relacjonuje, w trybie graficznym przed premierową łatką gra zmaga się z poważnymi problemami – otwierająca bitwa miała działać „prawdopodobnie nawet poniżej 20 fps”. Autor nagrań określił spadki płynności jako ogromne, a całość mocno utrudniała cieszenie się widowiskiem.

Zawsze gram w trybie graficznym (FF VII Remake, Rebirth, GOW, GOWR, Jedi Fallen Order, FF XVI, Black Myth itp. – zawsze) i ta gra, przynajmniej na razie (przed premierą aktualizacji, jak sądzę), jest niegrywalna w trybie graficznym – obraz jest zbyt rozmyty i przeskakują klatki, prawdopodobnie nawet nie osiąga 20 klatek na sekundę w walce początkowej. Tryb wydajnościowy wygląda dobrze pod względem walki. Tekstury twarzy nie wyglądają zbyt dobrze.

Fizyka ciała jest zła w przerywnikach filmowych. Walka w trybie wydajności wygląda naprawdę dobrze. Nie wiem, jak to wyjaśnić, ale jest coś dziwnego w animacjach chodzenia lub ruchu, ale może to tylko moje wrażenie. Podstawowa prędkość ruchu kamery sprawia, że wygląda to dziwnie, ale można to naprawić, po prostu zwiększając skalę.

W trybie wydajności rozgrywka była już znacznie płynniejsza, ale kosztem jakości obrazu. Gracz zwrócił uwagę na przeciętne tekstury twarzy, a także niedopracowaną fizykę postaci w scenkach przerywnikowych. Krytyki nie uniknęła też praca kamery – zdaniem autora porusza się ona w nienaturalny sposób wraz z bohaterem, co wybija z rytmu. Dopiero ręczne zwiększenie prędkości ruchu kamery poprawiło odczucia.

Pierwsze opinie wzbudziły obawy wśród społeczności. Sony nie ogłosiło żadnego embarga na recenzje, ale przedpremierowy marketing tytułu był wyjątkowo oszczędny jak na grę wydawaną pod własnym szyldem. W połączeniu z bardzo długim procesem produkcyjnym oraz przynależnością projektu do programu China Hero Project, pojawiły się pytania o finalną jakość Lost Soul Aside.

Źródło: twistedvoxel

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper