Twórcy Lords of the Fallen 2 zdradzili, na co położyli szczególny nacisk podczas projektowania świata gry

Podczas Gamescom Opening Night Live 2025 studio CI Games oficjalnie zapowiedziało Lords of the Fallen 2, kontynuację soulslike’a z 2023 roku.
Pierwsza część wyróżniała się mrocznym klimatem i unikalnym systemem Umbral, ale spotkała się z krytyką za zbyt zawiłą narrację, agresywne rozmieszczenie wrogów oraz nierówny poziom trudności. Twórcy zapewniają, że tym razem chcą poprawić te elementy.
W rozmowie z serwisem GamesRadar David Valjalo z CI Games przyznał, że w Lords of the Fallen 2 kluczowym celem jest większa przejrzystość fabuły.




W poprzedniej grze narracja była bardzo gęsta i skomplikowana, co w połączeniu z rozbudowanym storytellingiem środowiskowym czasem wprowadzało chaos. Teraz stawiamy na jasność i prostotę, aby opowiedzieć dobrą historię w przystępny sposób.
– podkreślił Valjalo.
Kolejną ważną kwestią jest balans trudności. Pierwsza odsłona była bardziej przystępna niż typowe soulslike’i, a jednocześnie gracze narzekali na przesadne zagęszczenie przeciwników w niektórych lokacjach. CI Games przez 18 miesięcy aktualizowało i balansowało grę, co doprowadziło do wydania dużego patcha 2.0.
Przy sequelu chcemy trafić w odpowiedni poziom trudności już na premierę.
– dodał przedstawiciel studia.
Na razie nie zaprezentowano rozgrywki, a jedynie klimatyczny zwiastun CGI, który sugeruje większy nacisk na interakcję z NPC-ami.
Lords of the Fallen 2 ma mieć swoją premierę w 2026 roku. Nie podano jeszcze dokładnej daty publikacji gry.