„Koreański Wiedźmin” z problemami. Jedna z najbardziej wyczekiwanych gier 2025 roku zalicza opóźnienie

Nie mamy dobrych informacji dla graczy wyczekujących na Crimson Desert. Gra nie zadebiutuje w najbliższych miesiącach.
Crimson Desert od pierwszej zapowiedzi wzbudza ogromne emocje wśród graczy. Tytuł od studia Pearl Abyss, określany przez wielu mianem „koreańskiego Wiedźmina”, zachwycał dotychczasowymi materiałami wideo, które prezentowały imponujący otwarty świat, widowiskowe starcia i filmową oprawę. Nic dziwnego, że oczekiwania wobec tej produkcji są bardzo wysokie.
W ostatnim czasie marketing Crimson Desert był intensywny, a gra zbierała pochwały jeszcze przed premierą, jednak twórcy poinformowali, że potrzebują więcej czasu. Studio zdecydowało się przesunąć debiut, aby dopracować każdy element i dostarczyć graczom możliwie najlepsze doświadczenie.




Pearl Abyss oficjalnie ogłosiło, że planowana wcześniej premiera w końcówce 2025 roku została opóźniona o jeden kwartał. Nowe okno wydawnicze Crimson Desert to pierwszy kwartał 2026 roku. Jak wyjaśniają deweloperzy, prace nad tytułem są na etapie nagrań głosów oraz procedur związanych z certyfikacją konsol. Opóźnienie wynika z między innymi dłuższych niż przewidywano harmonogramów związanych ze współpracą z partnerami odpowiedzialnymi za dystrybucję, dubbing oraz przygotowanie gry do wydania na różnych platformach.
Mimo przesunięcia daty, Pearl Abyss nie zamierza zwalniać tempa promocji. Studio potwierdziło obecność Crimson Desert na Gamescom i PAX West w sierpniu, a we wrześniu zaprezentuje grę podczas Tokyo Game Show, ze szczególnym naciskiem na rynek japoński.
Twórcy podkreślają, że decyzja o opóźnieniu ma charakter strategiczny – wszystko po to, by premiera była dużym sukcesem i spełniła oczekiwania graczy na całym świecie. Konkretna data debiutu ma zostać ogłoszona w późniejszym terminie, gdy będzie to najkorzystniejsze z biznesowego punktu widzenia.
Premiera Crimson Desert, naszej pierwszej wielkiej gry AAA na konsole, została nieuchronnie opóźniona o jeden kwartał w stosunku do wcześniej ogłoszonego harmonogramu. Wynika to z dłuższego niż oczekiwano czasu potrzebnego na koordynację harmonogramu i współpracę z wieloma partnerami w zakresie dystrybucji offline, nagrywania głosów, certyfikacji konsoli i innych przygotowań do premiery. Szczerze przepraszamy, że nie udało nam się dotrzymać pierwotnie obiecanej daty premiery w czwartym kwartale. Prosimy o wyrozumiałość, ponieważ jest to decyzja strategiczna mająca na celu zapewnienie sukcesu na znaczącą skalę.
Wewnętrznie potwierdzono datę premiery na pierwszy kwartał 2026 roku. Jednak ze względu na zmianę harmonogramu premiery, ogłosimy datę w bardziej odpowiednim czasie, biorąc pod uwagę względy biznesowe, zamiast ogłaszać ją podczas targów Gamescom w przyszłym tygodniu. Jesteśmy wdzięczni za nieustające zainteresowanie naszą firmą i dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić jeszcze lepsze wrażenia w przyszłości.