Nintendo Switch 2 i brak NVIDIA DLSS w grach startowych. Znamy powód tej decyzji

Gry
1407V
Nintendo Switch 2
Łukasz Musialik | Dzisiaj, 13:30
NS2

Premiera Nintendo Switch 2 wywołała spore emocje, szczególnie wśród fanów oczekujących przełomowej jakości grafiki dzięki technologii NVIDIA DLSS. 

Tymczasem pierwsze gry startowe, takie jak Mario Kart World czy Donkey Kong Bananza, nie korzystają z tej funkcji. Dlaczego Nintendo zdecydowało się na taki krok?

Dalsza część tekstu pod wideo


Według ekspertów z Digital Foundry, powodem braku DLSS w pierwszych grach na Switchu 2 są ograniczenia silników gier, które nie wspierają kluczowych dla tej technologii funkcji (m.in. motion vectors). Wdrożenie DLSS wymagałoby dużych nakładów pracy, na które Nintendo jednak się nie zdecydowało.

Zamiast DLSS, w premierowych tytułach wykorzystano technologię AMD FSR 1, która oferuje gorszą jakość obrazu. Szczególnie widoczne jest to w Donkey Kong Bananza, gdzie upscaling nie dorównuje możliwościom DLSS.

Nie tylko kwestie techniczne miały wpływ na tę decyzję. Nintendo znane jest z charakterystycznej, kreskówkowej oprawy graficznej swoich gier, w których brak zaawansowanego antyaliasingu nie jest aż tak widoczny. Mario Kart World nadal prezentuje się świetnie, mimo braku DLSS.

Mimo obecnych ograniczeń, DLSS prawdopodobnie zostanie wykorzystane w przyszłych tytułach na Switcha 2. Nintendo współpracowało z NVIDIA nad wdrożeniem odpowiedniego sprzętu, więc technologia musi w końcu być wykorzystana w kolejnych produkcjach.

Dla graczy oznacza to, że choć startowe gry nie wykorzystują pełnego potencjału Switcha 2, w przyszłości możemy oczekiwać poprawy w jakości grafiki w tytułach od Big N. Fani powinni uzbroić się w cierpliwość i czekać na kolejne premiery.

Źródło: wccftech.com

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper