I Hate This Place z pierwszym zwiastunem rozgrywki. Hałas może być Twoim wrogiem lub przyjacielem

Gry
826V
I Hate This Place gameplay trailer key art
Grzegorz Cyga | Wczoraj, 19:50
PS5 XSX|S NS PC

I Hate This Place to już nie tylko seria komiksów, ale też i gra wideo opracowana na jej podstawie. Po kilku miesiącach od ogłoszenia w końcu można ją zobaczyć w akcji.

I Hate This Place jest próbą przeniesienia komiksu Kyle'a Starksa i Artyoma Toplina do świata gier w formie izometrycznego survival horroru. Za stworzenie produkji, która zadebiutuje w czwartym kwartale tego roku na PC, PS5 i Xbox Series X|S odpowiada studio Rock Square Thunder, a wyda ją Broken Mirror Games, czyli oddział polskiego Bloober Team, który zajmuje się wydawaniem tytułów second party.

Dalsza część tekstu pod wideo

Deweloperzy uznali, że najwyższy czas pokazać fragmenty rozgrywki szerokiej publiczności. Do Sieci trafił pierwszy zwiastun gameplayu. 

Rozgrywka opiera się nie tylko na eksploracji rancza Rutherford i craftingu, ale też rozbudowywaniu i ulepszaniu obozu, a także skradaniu i walce. Z tego powodu dużą rolę odegrają dynamiczny cykl dnia i nocy, a także dźwięki otoczenia. Na łamach blogu PlayStation producent Miki Majka ujawnił, że aby ułatwić skradanie i podkreślić komiksowy charakter zdecydowano się oznaczyć odgłosy kroków charakterystycznymi kolorami:

  • Zielone ślady oznaczają, że jesteś cicho, przykucnięty, poruszasz się powoli, minimalizując ryzyko
  • Żółty oznacza, że idziesz w normalnym tempie i wydajesz umiarkowany hałas
  • Czerwony oznacza, że biegniesz lub jesteś głośny i jesteś latarnią dla niebezpieczeństwa.

Taka komunikacja wizualna będzie obowiązywać również w przypadku oddanych strzałów, wyrzuconych przedmiotów, a także wycia i ataków ze strony wrogów. Dzięki temu dźwięk może być zarówno zwiastunem śmierci, jak i użyteczną bronią. 

Z odrobiną strategii i planowania możesz zwabić potwory z dala od kluczowych obszarów lub w pułapki, które sprytnie zastawiłeś. Rzucenie pustej puszki w korytarz lub w zarośla może zwabić pobliskie stworzenie, dając ci otwarcie potrzebne do ucieczki.


Przy nieco większym planowaniu i przemyśleniu możesz spróbować zgromadzić wrogów w idealnym miejscu, aby następnie rzucić ten granat lub koktajl Mołotowa, który udało ci się zdobyć.

Twórca zachęca do stylu gry opartego na skradaniu, ruchu i manipulacji, gdyż I Hate This Place, mimo iż daję możliwość strzelania z broni palnej, nie oferuje wielkiej ilości amunicji, a hałas natychmiast zwróci uwagę bezlitosnych przeciwników. 

Źródło: Gematsu / PlayStation Blog

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper