Apple M3 Ultra z 80-rdzeniowym GPU odpala Cyberpunka 2077 w znakomitych detalach i z path-tracingiem. Zobacz!

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition zadebiutował niedawno na Macach i – jak można było się spodziewać – to jeden z najcięższych testów dla układów Apple Silicon. Na szczęście najpotężniejszy z nich, czyli M3 Ultra z GPU 80-rdzeniowym, daje sobie radę z tym tytułem nawet przy włączonym path-tracingu i maksymalnych ustawieniach graficznych. Ale nie bez pomocy skalerów.
Test przeprowadził Max Weinbach, który udostępnił wyniki działania Cyberpunka 2077: Ultimate Edition na Macu wyposażonym w M3 Ultra z 80-rdzeniowym GPU oraz 512 GB zunifikowanej pamięci RAM. Gra została uruchomiona w rozdzielczości 2560x1440, z MetalFX ustawionym na Auto, włączonym path-tracingiem i wszystkimi ustawieniami graficznymi na maksimum.
Średnia liczba klatek wyniosła 50,64 FPS, a maksimum sięgnęło 59,99 FPS – co samo w sobie robi wrażenie, biorąc pod uwagę, jak zasobożerny jest tryb path-tracing w Cyberpunku. Cały wynik udało się osiągnąć dzięki implementacji AMD FSR 3.1 z funkcją Frame Generation. To technologia, która – podobnie jak NVIDIA DLSS 3 – generuje dodatkowe klatki między tymi renderowanymi przez GPU. W praktyce oznacza to, że bez jej pomocy realna liczba klatek mogłaby być o połowę niższa.




Ustawienia gry w benchmarku przeprowadzonym na M3 Ultra




To właśnie jeden z powodów, dla których CD Projekt RED nie włącza path-tracingu domyślnie na żadnym Macu z Apple Silicon – nawet topowe układy, jak M3 Max, osiągają sensowne wyniki dopiero w niższych rozdzielczościach.
Nie da się ukryć, że Apple Silicon osiąga coraz lepsze wyniki w świecie gier AAA – i choć M3 Ultra pokazuje pazur, to nie jest to rozwiązanie dla każdego. Bazowa konfiguracja Maca z M3 Ultra (CPU 32-rdzeniowe, GPU 60-rdzeniowe, 96 GB RAM) to wydatek znacznie powyżej 20 000 zł w Polsce. Wersja testowa z GPU 80-rdzeniowym i 512 GB RAM to jeszcze wyższy poziom finansowy – prawdziwy „high-end” nawet wśród high-endów.