Final Fantasy 17 wróci do korzeni? Naoki Yoshida o przyszłości serii i systemie walki

Naoki Yoshida, producent i reżyser serii Final Fantasy, podczas Anime Expo 2025 w Los Angeles podzielił się swoimi przemyśleniami na temat przyszłości walk turowych w kultowej serii.
Jego wypowiedź może zaskoczyć zarówno fanów klasyki, jak i zwolenników nowoczesnych rozwiązań.




Yoshida przyznał, że wybór systemu walki w Final Fantasy to nie tylko kwestia mechaniki, ale całościowej wizji gry, w tym grafiki i narracji. Jego zdaniem, decyzja o odejściu od walk turowych w FF16 wynikała z chęci dostosowania się do oczekiwań graczy.
Mimo sukcesu turowych systemów w innych grach, Yoshida nie zadeklarował powrotu do tej formy. Zaznaczył jednak, że nie wyklucza jej w przyszłych odsłonach serii, pozostawiając otwartą furtkę dla kolejnych twórców.
Yoshida zdradził, że niekoniecznie będzie zaangażowany w produkcję Final Fantasy XVII, co daje przyszłym twórcom wolność wyboru w kierowaniu rozwojem serii. Producent podkreślił, że praca nad FF16 nauczyła go efektywnego tworzenia wysokobudżetowych gier i skrócenia czasu produkcji bez utraty jakości.
Na koniec Yoshida wyraził chęć stworzenia nowej gry multiplayer na bazie zupełnie nowego IP.