Gothic 1 Remake nieprzypadkowo wygląda inaczej od oryginału. Twórcy wymyślają uwielbianą grę na nowo

Gothic 1 Remake to obecnie jedna z najbardziej wyczekiwanych gier RPG. Deweloperzy z Alkimia Interactive mają świadomość, że tytuł cieszy się ogromnym uznaniem i sentymentem graczy, a mimo to nie boją się wprowadzić zmian, dzięki którym remake trafi zarówno do starych, jak i nowych fanów.
Mimo iż wciąż nie podano daty premiery, Gothic 1 Remake cieszy się sporym zainteresowaniem. Już ponad milion osób dodało grę do listy życzeń na Steamie, dlatego twórcy nie chcą, by fani czekający na pokaz THQ Nordic Digital, który odbędzie się 1 sierpnia o godzinie 21:00 czasu polskiego, zostali z pustymi rękami.
Pracownicy hiszpańskiego studia przygotowali nowy materiał deweloperski, w którym zagłębiają się w styl artystyczny gry i dzielą się szczegółowymi spostrzeżeniami na temat tego, jak odtworzyli Górniczą Dolinę. Stojącymi przed nimi wyzwaniami było uchwycenie atmosfery, stylu i kultowych efektów wizualnych oryginalnej gry, a jednocześnie dostarczenie nowoczesnej, najnowocześniejszej grafiki prawie 25 lat po premierze oryginału.




Jednocześnie deweloperzy przyznali, że świadomie zdecydowali się obrać inny kierunek artystyczny, nawiązujący do stylu barokowego, gdyż Gothic 1 Remake to znacznie więcej niż zwykły remaster. Szef studia i reżyser gry, Reinhard Pollice nie ukrywa, że Alkimia Interactive mogło zdecydować się na próbę przygotowania wersji HD oryginału, ale chciało stworzyć coś, co zadowoliłoby starych i nowych odbiorców oraz pozwoliłoby twórcom wyrazić siebie. Ponadto deweloperzy uważają, że pierwszy Gothic wyglądał tak, a nie inaczej, ponieważ był dzieckiem swoich czasów, a ówczesne ograniczenia zmuszały twórców i graczy do rozwijania wyobraźni.
Gothic 1 Remake ma nie tylko łączyć realistyczną i wiarygodną wizję świata z nutką mrocznego fantasy, ale też oddawać hołd całej serii, która z części na część przechodziła zauważalne zmiany. Jednakże taka wizja sprawiła, że pełne odtworzenie kierunku artystycznego na Unreal Engine 5 nie było możliwe. Z tego powodu zespół musiał dokonać reinterpretacji oryginału, lecz znalezienie nowego stylu nie było łatwym zadaniem.