Twórca Fallouta skrytykował branżę gier. Grożono mu sądem za zachowanie kodu źródłowego

Tim Cain, współtwórca kultowej gry Fallout, w jednym ze swoich ostatnich filmów na YouTube ujawnił smutne kulisy branży gier.
Został zmuszony przez studio Interplay do usunięcia kodu źródłowego oryginalnego Fallouta, a groźba pozwu była wystarczająco poważna, by zmusić go do działania. Cain krytykuje branżę za brak odpowiedzialności w kwestii zachowania dziedzictwa gier i nazywa ten proces stratą dla przyszłych pokoleń.
Jeśli firmy zabraniają innym zachowywania tych materiałów, same powinny wziąć na siebie odpowiedzialność za ich ochronę.




– mówi Cain w jednym z nagrań.
Zauważa również, że często prawa autorskie stają na drodze do utrzymania kultowych tytułów w obiegu, co prowadzi do utraty nieodwracalnych elementów historii, takich jak fizyczne modele postaci z pierwszego Fallouta.
Cain kontrastuje swoje doświadczenia z podejściem studia Obsidian, gdzie pracował później. Chwali ich za rygorystyczne archiwizowanie wszystkich materiałów po zakończeniu cyklu produkcyjnego gry.
Obsidian jest przykładem tego, jak powinno się to robić.
– dodaje Cain, wyrażając nadzieję, że takie praktyki staną się standardem w branży.
Problem braku zachowania historii gier staje się coraz bardziej widoczny, a przypadki gier, które zniknęły z rynku, są coraz częstsze.
Branża gier wideo, pomimo swojej młodości, stoi przed poważnym wyzwaniem: jak pogodzić ochronę praw autorskich z koniecznością zachowania dorobku kulturowego dla przyszłych pokoleń.