PS Plus z grami first-party PlayStation na premierę i co z podwyżką ceny? Sony komentuje

Sony już wkrótce chce świętować 15-lecie PS Plus, więc z tej okazji Nick Maguire poruszył kilka interesujących tematów związanych z usługą.
Dzisiaj poznaliśmy ofertę PS Plus na lipiec i tym razem trudno tak naprawdę narzekać na zestawienie, ponieważ Sony oferuje trzy bardzo mocne tytuły, które powinny zostać ciepło przyjęte przez wielu graczy.
Nick Maguire, wiceprezes ds. usług globalnych w PlayStation, rozmawiał ze Stephenem Totilo z redakcji Gamefile i głównym tematem dyskusji był właśnie PS Plus. Przedstawiciel PlayStation potwierdził bardzo ciekawą wiadomość – „zaangażowanie w Plusa nigdy nie było większe niż teraz”.




Sony w ostatnich miesiącach zdecydowało się na kolejną podwyżkę na pierwszych rynkach, ale nie wpłynęło to tak naprawdę na zainteresowanie. Czy gracze muszą szykować się na kolejną podwyżkę? W tym wypadku pracownik PlayStation nie wchodził w szczegóły, ale zasugerował taką sytuację, ponieważ Sony chce „dodawać więcej wartości i dostosowywać strategię cenową w sposób dynamiczny, aby zmaksymalizować rentowność”.
Maguire potwierdził w rozmowie, że nie może „bezpośrednio” mówić o cenach, jednak Sony chce „zainwestować w Plusa”. Korporacja zamierza zapewnić graczom „większą wartość”, co oczywiście jest dość jednoznaczne.
Sony nie chce potwierdzić, ilu klientów posiada PS Plus, ale ujawniono ciekawy szczegół – gracze w ostatnim roku przekroczyli 2 mld godzin spędzone przy grach z PlayStation Plus. Około 81% subskrybentów PS Plus posiada PS5 i jest to spory wzrost względem 70% w zeszłym roku.
Czy jednak gracze mogą liczyć na gry first-party PlayStation w dniu premiery w PS Plus? Niestety, Sony „pozostaje wierne swojej strategii”. Co to oznacza?
Nasza strategia polegająca na znalezieniu czterech lub pięciu niezależnych tytułów ”w dniu premiery„ i wykorzystaniu tego do uzupełnienia naszej strategii wprowadzania [naszych] gier, które są na rynku od 12-18 miesięcy lub starszych - ta równowaga działa dla nas naprawdę dobrze na całej platformie.
Jeśli pojawi się 6-7 „świetnych okazji” to Sony z nich skorzysta i zaoferuje w 12 miesięcy więcej gier na premierę, ale korporacja nie zamierza w tym temacie walczyć z Microsoftem.
Sądzę, że Plus udowodnił, że jest świetnym sposobem na wprowadzenie nowych graczy do serii. Myślę więc, że zawsze będzie taki moment dla każdej gry, gdy będzie odpowiedni czas, aby trafiła do Plusa – w momencie gdy będzie gotowa dotrzeć do szerszej publiczności lub... znaleźć nowych fanów lub nowe części naszej platformy, do których jeszcze nie dotarła.
Co ciekawe, Ghost Of Tsushima jest jedną z najpopularniejszych gier z PS Plus – tytuł cały czas znajduje się w trójce najchętniej ogrywanych produkcji z Plusa.