Xbox Game Pass szkodzi branży? Według autorów gry sci-fi subskrypcje prowadzą do bankructw

Gry
2232V
Xbox kontroler
Bartosz Dawidowski | Wczoraj, 12:03
PS5 XSX|S NS2 PC

Nie ustają dyskusje na temat tego, jaki wpływ ma subskrypcja Xbox Game Pass na przemysł gier. Wielu twórców software'u (szczególnie z sektora indie oraz AA) chwaliło w ostatnich latach rzeczoną usługę. Pojawia się jednak również krytyka.


Autorzy Revenge of the Savage Planet skrytykowali wpływ, jaki systemy subskrypcji mają na branżę gier (pomimo faktu, że ich produkcja niedawno weszła do Xbox Game Pass). Według studia Racoon Logic Game Pass i inne podobne usługi prowadzą do "dewaluacji zawartości" w oczach konsumentów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Według dyrektora kreatywnego Alexa Hutchinsona z Racoon Logic systemy subskrypcji sprawiają, że klienci są mniej chętni do wydawania pieniędzy na nowości wydawnicze.

W rozmowie z serwisem Gamer Social Club Hutchinson stwierdził, że sprzedaż Revenge of the Savage Planet jest niezła, ale jednocześnie szef zespołu powiedział, że lepiej byłoby wprowadzać gry dopiero po roku od premiery.

"Zawartość ulega dewaluacji, a ludzie są mniej skłonni płacić za rzeczy, co w szerszej perspektywie sprawi, że będzie powstawać mniej gier i doprowadzi do bankructwa części zespołów. (…) Uważam osobiście, że cały przemysł powinien się umówić, że wprowadzamy gry do systemów subskrypcji dopiero po roku od premiery. Powinniśmy naśladować stary model dystrybucji filmów - najpierw premiera w kinach, później na DVD, a następnie w TV czy streamingu. Obecny model dystrybucji gier, jeśli będzie kontynuowany, okaże się szkodliwy dla każdej firmy, która nie należy do wydawcy".


Racoon Logic skrytykowało też spadek zapłaty za włączanie gier do systemów subskrypcji. Hutchinson stwierdził, że dawniej wyglądało to lepiej.


"Lata temu sumy za system subskrypcji były na tyle duże, że to robiło wielką różnicę dla twórców. Dzisiaj jednak to już nie jest dużo, chyba że twoja gra jest malutka, albo masz za sobą gigantyczną markę. Ale Microsoft jest dla nas wspaniałym partnerem i cieszymy się, że z nim pracujemy" - powiedział Alexa Hutchinson.

Hutchinson wyraził też nadzieję, że gracze po sprawdzeniu Revenge of the Savage Planet w Game Pass zdecydują się "chociaż na zakup małego dodatku lub DLC", tak by wspomóc deweloperów.

Źródło: https://www.trueachievements.com/news/revenge-of-the-savage-planet-creative-director-xbox-game-pass

Komentarze (81)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper