Twórca Lollipop Chainsaw ostro o cenzurze! „To rak niszczący gry”

Gry
1357V
Lollipop Chainsaw
Łukasz Musialik | 10.06, 17:28

Cenzura w grach wideo wywołuje gorące dyskusje. Yoshimi Yasuda, twórca Lollipop Chainsaw, ostro krytykuje praktyki cenzurowania, które niszczą istotę dzieła.

Cenzura w grach to temat, który od lat budzi emocje wśród graczy i twórców. Yoshimi Yasuda, projektant gry Lollipop Chainsaw, w niedawnym wpisie na platformie X stanowczo sprzeciwił się cenzurowaniu gier. Podkreślił, że jakiekolwiek zmiany w oryginalnej wizji artystycznej niszczą istotę dzieła, co jest dla niego nie do zaakceptowania.

Dalsza część tekstu pod wideo


Yasuda, który pracował nad remakiem Lollipop Chainsaw RePOP stwierdził: „Cenzura elementów to atak na samą jej istotę gry. Nie możemy na to pozwolić” – napisał. Jego stanowisko jest odpowiedzią na oczekiwania fanów, którzy cenią oryginalny styl i charakter gry.  

Problem cenzury nie dotyczy tylko Lollipop Chainsaw. Na przykład Capcom, twórca serii Resident Evil, ocenzurował remaster Onimusha 2, co wywołało falę krytyki. Według doniesień, decyzja wynikała z wpływu zachodnich aktywistów w japońskim zespole. Gra spotkała się z negatywnym odbiorem i okazała się komercyjną porażką.  

Gracze na całym świecie konsekwentnie sprzeciwiają się cenzurze, argumentując, że zmiany wprowadzane pod presją niewielkiej grupy odbiorców nie odzwierciedlają oczekiwań większości. Dlaczego deweloperzy ulegają naciskom, ignorując główną grupę odbiorców?  

Twórcy gier, jak Yasuda, przypominają, że szanowanie oryginalnej wizji jest kluczowe dla sukcesu. Cenzura nie tylko alienuje fanów, ale także podważa zaufanie do deweloperów. Przykład Lollipop Chainsaw pokazuje, że stawianie na autentyczność może być odpowiedzią na oczekiwania społeczności graczy.

Źródło: tech4gamers.com

Komentarze (20)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper