Capcom zaskakuje podejściem do Resident Evil. Nie wszystkim się to podoba

Znany insider i entuzjasta serii Resident Evil, AestheticGamer aka Dusk Golem, opublikował na platformie X szczegółowe wyjaśnienie dotyczące kanoniczności zarówno oryginalnych gier, jak i ich remake'ów.
W serii postów, Dusk Golem rzuca światło na luźne podejście Capcomu do spójności fabularnej serii, co może zaskoczyć wielu fanów.




Dusk Golem podkreśla, że zarówno oryginalne gry Resident Evil, jak i ich remaki, są oficjalnie uznawane za kanon. Nie ma jednej "kompletnej" wersji, np. Resident Evil 1, która zawierałaby wszystkie elementy z obu wydań. Na przykład w remake'u z 2002 roku pojawia się postać Lisa Trevor, podczas gdy oryginalna gra zawiera kultową kwestię "Jill Sandwich", a mimo to elementy te są traktowane jako spójne dla serii.
(1/5) Both the originals & the remakes are canon. I think people just kinda' need to accept that Capcom are loosey-goosey with the canon sometimes.
— AestheticGamer aka Dusk Golem (@AestheticGamer1) June 7, 2025
There is not a version of RE1 you can play that is the "complete canon" version of RE1. Not only is there not a version where https://t.co/zfpwMAHQfe
Firma bardziej dba o “daty”, miejsca i motywy (np. poświęcenie Richarda w RE1 czy śmierć Brada w RE3), niż o szczegóły "jak" do tego doszło. Na przykład Richard mógł zginąć z powodu trucizny, Yawna czy rekina – dla Capcomu liczy się fakt, że “zginął 24 lipca 1998 roku”.
(3/5) to experience both in one run or even the same version of the game.
— AestheticGamer aka Dusk Golem (@AestheticGamer1) June 7, 2025
Capcom cares about "key" events, dates, & the what, when, where, why. But they don't always care about the "how".
Did Richard in RE1 die to poison, Yawn, a shark? Doesn't matter, what matters is he WOULD
Dusk Golem porównuje to do paradoksu kota Schrödingera – dopóki Capcom nie wyjaśni jednoznacznie, obie wersje (np. śmierć Brada z rąk Nemesisa w oryginalnym RE3 czy z ugryzienia przez zombie w remake'u) są jednocześnie prawdziwe. To "luźne" podejście do kanonu pozwala firmie zachować elastyczność.
(5/5) both happened. Does that make the most logical sense? Not really, but it is pretty much how Capcom goes about it. Loosey-Goosey sometimes. But they do care about keeping other things in check again more around key details, the timeline, etc. Just kinda' how it works.
— AestheticGamer aka Dusk Golem (@AestheticGamer1) June 7, 2025
Capcom może celowo zacierać granice między grami, co otwiera drzwi do spekulacji na temat przyszłych tytułów, takich jak Resident Evil 9. Wciąż jednak trzyma się kluczowych elementów fabuły, nawet jeśli detale pozostają płynne.