DOOM: The Dark Ages został znacząco ulepszony. Pierwsza duża aktualizacja jest już dostępna

DOOM: The Dark Ages jest już na rynku od kilku tygodni i zdążył już trafić do wielu graczy. Twórcy pracują jednak, aby gra, która cieszy się uznaniem, była jeszcze lepsza. Dlatego do gry trafiły pierwsze większe ulepszenia.
Twórcy potrzebowali trochę czasu, aby zebrać opinie na temat DOOM: The Dark Ages i na ich podstawie przygotować szereg większych zmian. Jednak oczekiwanie dobiegło końca. Pierwszy update został już udostępniony.
Chociaż DOOM: The Dark Ages otrzymał już kilka usprawnień, dopiero teraz doczekał się dużej łatki, która w dużym skrócie wprowadza ogólne udoskonalenia równowagi gry, poprawia miks dźwięku i naprawia błędy. Natomiast szczegółowa lista zmian to:




Usprawnienia i Poprawki – wszystkie Platformy
Ulepszenia i dostosowania – wszystkie platformy
- Dostosowano miks audio tak, aby muzyka i efekty dźwiękowe były bardziej zbalansowane na poziomach domyślnych (Dla najlepszych rezultatów zalecamy zresetowanie ustawień audio do wartości domyślnych).
- Skrócono czas, przez jaki dropy zdrowia pozostają aktywne podczas misji Atlan.
- Efekty wizualne (VFX) sprintu są teraz wyłączone dla automatycznego sprintu.
- Ogólne udoskonalenia balansu rozgrywki (niektóre z nich były wcześniej Aktywnymi Dostosowaniami (Active Tunables), które zostały usunięte z tego artykułu i wprowadzone do gry w ramach Aktualizacji 1). Oznaczone są one poniżej jako: (*PT) dla "Poprzednie Dostosowanie".
Atlan
- (*PT) Zmniejszono czas, przez jaki dropy zdrowia utrzymują się w świecie podczas sterowania Atlanem.
- (*PT) Zaktualizowano system combo Atlan, tak aby po użyciu Finishera gracz mógł nadal używać poprzedniego.
- Gracze zbyt wiele płacili za użycie Finishera, co prowadziło do wstrzymywania się z najpotężniejszymi atakami, a następnie ich wykorzystywania. Tworzy to bardziej dynamiczne doświadczenie bojowe, które nagradza budowanie wielu Finisherów dla dłuższych combosów i bardziej strategicznego podejmowania decyzji.
Smok
- Doświadczenie walki na smoku zostało zaktualizowane, aby gracze mogli szybciej poruszać się przez doświadczenie.
- Większość wrogów napotykanych podczas lotu na smoku będzie teraz strzelać tylko pociskami Piekielnego Wyładowania, co daje więcej możliwości wzmocnienia Autodziałka.
- Wzmocniony stan Autodziałka Smoka trwa teraz dłużej.
- (*PT) Wzmocnione strzały z Autodziałka Smoka po idealnym uniku będą przenikać przez tarcze pocisków.
Naprawione błędy – wszystkie platformy
Osiągnięcia
- Rozwiązano problem, w którym niektórzy użytkownicy nie mogli odblokować osiągnięcia/trofeum Berserker po uzyskaniu niezbędnych ulepszeń. Powinno to zadziałać wstecznie dla dotkniętych użytkowników.
Audio
- Naprawiono problem z potencjalnym zatrzymywaniem się muzyki podczas przejść między poziomami.
- Naprawiono problem, w którym narracja była ucinana podczas przerywnika filmowego na zakończenie gry w Świętym Mieście Aratum
Ultra-koszmar
- Ustawienia trudności - dostosowano znacznik modyfikacji (M*), aby utrzymywał się po przywróceniu ustawień domyślnych w trybie Ultra-Koszmar
- Naprawiono problem, w którym znacznik śmierci nie wyświetlał prawidłowej nazwy wroga po zabiciu przez opancerzonego przywódcę lub egzekutora
- Zmieniono znacznik śmierci, aby nie wyświetlał już „???” w przypadku zabicia gracza przez atak obszarowy kolcami z ziemi od dowolnego wariantu Cyberdemona
- Zaktualizowano znacznik śmierci, dzięki czemu nazwa Mancubusa (który strzela kwasem) jest teraz wyświetlana poprawnie
Przerywniki filmowe
- Naprawiono problem, w którym efekty dźwiękowe nie odtwarzały się konsekwentnie podczas przerywników w walce z Najstarszym bossem
- Naprawiono problem z potencjalnym zanikaniem muzyki podczas przerywników filmowych
- Rozwiązano problemy z synchronizacją napisów dla wielu języków
Awarie
- Naprawiono rzadki błąd powodujący awarię po zniszczeniu portalu juchy w misji Oblężenie – część 1
Rozgrywka
- Rozwiązano problem, w którym Rozdrabniacz mógł stracić funkcjonalność po wykonaniu ruchu egzekucji.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego piła tarczowa mogła stracić funkcjonalność po złapaniu i zaatakowaniu wręcz oszołomionego wroga
- Naprawiono problem z działaniem funkcji ulepszeń po ponownym wyposażeniu runy tarczy po osiągnięciu maksymalnego poziomu ulepszeń
Menu
- Naprawiono problem, w wyniku którego niektórzy gracze nie mogli wybrać i wejść do Świętego Miasta Aratum za pośrednictwem menu wyboru poziomu
- Kodeks Walecznego Rycerza jest już dostępny i pojawi się w menu Kodeksu
- Rozwiązano problemy, w których tekst wyboru rozdziału i element interfejsu użytkownika paska poleceń migały
- Naprawiono problem, na który natknęli się niektórzy gracze, w wyniku którego stopień ukończenia mapy kampanii został zresetowany do 25% po poprzedniej aktualizacji
- Rozwiązano problem, w wyniku którego gracze mogli pominąć kolejne poziomy, zaznaczając je w menu wyboru poziomu
- Strona Kodeksu Arachnotrona pojawia się teraz konsekwentnie w Dossier
- Rozwiązano problem, w którym suwak "Pole Widzenia" w menu mógł stracić funkcjonalność po przerywnikach filmowych lub przebiciu się przez ścianę za pomocą uderzenia tarczą.
- Rozwiązano problemy, w których otwieranie/zamykanie Dossier i przeładowywanie punktów kontrolnych mogło powodować, że ulepszenie Zadziory znikało, a ulepszenia Poduszka na igły i Rykoszet były zakładane jednocześnie
- Menu – znacznik ( M* ) jest teraz widoczny na plikach zapisu kampanii, które zostały zmodyfikowane
Renderowanie
- Dodano dodatkową kontrolę umożliwiającą dostosowanie kontrastu obrazu podczas korzystania z HDR, aby naprawić problemy, w wyniku których obraz u niektórych użytkowników wydawał się wyblakły
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do DOOM: The Dark Ages.