Nintendo bierze sprawy w swoje ręce. Switch 2 dla graczy, a nie pseudohandlarzy

Nintendo podjęło zdecydowane kroki, by zapewnić udany debiut Switcha 2, zaplanowany na 5 czerwca 2025 roku.
W Japonii, gdzie zainteresowanie konsolą jest ogromne, firma nawiązała współpracę z trzema potentatami e-commerce – Mercari, LINE Yahoo Japan i Rakuten Group – by walczyć ze skalperami, którzy mogliby zaszkodzić premierze.
Platformy te, w tym Mercari, Yahoo! Auctions, Yahoo! Flea Market i Rakuten Rakuma, będą usuwać ogłoszenia naruszające regulamin i karać skalperów.




Co więcej, wprowadzą system wymiany informacji, by utrudnić nieuczciwym sprzedawcom działanie na różnych serwisach. Yahoo! Auctions posunęło się dalej, całkowicie zakazując ogłoszeń dotyczących Switcha 2 - grożąc zawieszeniem/banem konta za naruszenie regulaminu.
Ogromny popyt na konsolę, wsparty dość “przystępną ceną” w Japonii, sprawia, że skalperzy szykują się do wykupywania zapasów, aby sprzedawać je z zyskiem.
Nintendo chce tego uniknąć, zapewniając rekordową liczbę 1,2 miliona sztuk konsol na premierę w Japonii. Nintendo ostrzega przed możliwym “chaosem”. Klienci są proszeni o spokój i unikanie podejrzanych ofert.