Kultowe zadanie Cyberpunka 2077 było niekomfortowe nawet dla twórców. Jednak zespół nie boi się kontrowersji

CD Projekt RED jest studiem, które tworzy wyjątkowe produkcje wysokobudżetowe. W swoich grach deweloperzy pokazuję nie tylko swoją ambicję, aby zapewnić graczom jak najlepsze i wyjątkowe doświadczenia, ale też nie boją się poruszać trudnych tematów. Jednak czasami poruszane kwestie bywają trudne także dla samych twórców.
Cyberpunk 2077 to wciąż najnowsza produkcja od CD Projekt RED, mimo iż od jej premiery minie w tym roku 5 lat. Chociaż zespół skupia się już na produkcji Wiedźmina 4, która wymagała odpowiedniego przygotowania, nie zapomina o swojej ostatniej grze.
[UWAGA NA SPOILERY]




Niedawno starszy projektant zadań, Philipp Weber udzielił wywiadu redakcji GamesRadar+. W trakcie rozmowy, która została przeprowadzona z okazji 10-lecia gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, ujawnił, że zapoczątkowany przez zadanie Sprawy rodzinne, kultowy wątek Krwawego Barona okazał się tak znaczący, że od tamtej pory jest dla twórców punktem odniesienia i dużą inspiracją.
Twórcy chcą nie tylko tworzyć zadania, które budziły silne emocje, ale też skłaniały do myślenia i dyskusji.
Robimy trudne rzeczy, jeśli mamy coś sensownego do powiedzenia i mamy odwagę, by to zrobić.
Dlatego właśnie w grze Cyberpunk 2077 znalazł się wątek Joshuy Stephensona – mordercy, którego V ma zabić. Jeśli gracz się zdecyduje przyjąć zlecenie i je wykonać zgodnie z planem, będzie mógł wziąć w nagrywanym ukrzyżowaniu przestępcy.
Niewątpliwie jest to jedno z najbardziej pamiętnych momentów w grze, zwłaszcza gdy podjęta zostanie decyzja o uczestnictwie w tym przedsięwzięciu nie jako widz a aktywny uczestnik. Jednocześnie jest to wielkie i trudne przeżycie. Philipp Weber przyznał, że finałowe zadanie Pasja było niekomfortowe także dla twórców.
To zadanie w Cyberpunku sprawiało problemy również ludziom w studiu.
Senior quest designer wyjaśnił, że to zadanie ma być początkiem ważnej dyskusji.
Chcemy zagłębić się w faktycznie interesujące pytanie. Powiedziałbym, że jeśli nigdy nie prowadzisz takiej dyskusji, prawdopodobnie nie tworzysz sztuki, jeśli nigdy nie zadajesz sobie pytań typu „może naprawdę musimy być odważni, zanurkować głębiej”. Może jest coś, co również mogłoby poruszyć ludzi w niewłaściwy sposób. Czy jesteśmy gotowi to zrobić? I myślę, wiesz, to są dyskusje, które prowadzimy do dziś, ale myślę, że ważne jest, aby je prowadzić, ponieważ w przeciwnym razie nigdy nie będziemy w stanie zrobić czegoś takiego.
Warto zauważyć, że za kilka dni gracze będą mogli znów przeżyć ten moment raz jeszcze, gdyż 5 czerwca zadebiutuje nie tylko Nintendo Switch 2, ale też dedykowany mu port edycji kompletnej, Cyberpunk 2077: UItimate Edition.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.