Nowy Battlefield zredefiniuje system klas? Deweloperzy zapowiedzieli spore zmiany

Wygląda na to, że nowy Battlefield wprowadzi kolejne zmiany w systemie klas. Twórcy zapowiedzieli, że w nadchodzących testach będzie on funkcjonował inaczej.
Battlefield 2042 zredefiniował to jak postrzegane są klasy, co wielu graczom pozwoliło docenić to, jak w wielu dotychczasowych grach funkcjonowały. Zmiany te finalnie nie spotkały się z jednogłośnym, pozytywnym odbiorem i z czasem deweloperzy zdecydowali się przywrócić znane rozwiązania. Teraz jednak znów zamierzają eksperymentować z tym aspektem rozgrywki.
W dniach 23-26 maja odbędą się kolejne testy nowej gry. Chociaż będą one dostępne jedynie dla uczestników programu Battlefield Labs deweloperzy ujawnili publicznie, że zamierzają przetestować przebudowany system klas, który został podzielony na dwie kategorie: personalizowane i definiujące klasę.




Personalizowane komponenty umożliwiają graczom eksplorowanie i poszerzanie granic swoich ról w ramach wybranej klasy, jednocześnie nadal spełniając oczekiwania związane z daną klasą.
Komponenty definiujące klasę mają na celu zwiększenie podejścia typu "chwyć i graj" oraz wzmocnienie oczekiwań związanych z tożsamością twojej klasy.

W skład pierwszego segmentu wchodzą następujące elementy:
- Wyposażenie broni: W pełni konfigurowalne wyposażenie broni daje Ci swobodę gry w sposób, w jaki chcesz. Graj zgodnie z mocnymi stronami swojej klasy, używając broni charakterystycznej dla Twojej klasy, lub łatwo przełączaj się na dowolną inną broń, aby sprostać potrzebom Twojej drużyny.
- Gadżety klasowe: Będziesz mieć możliwość noszenia na polu bitwy dwóch gadżetów, dostosowanych do każdej klasy i jej konkretnej roli. Miłośnicy rozpoznania specjalizują się w wywiadzie i kontrwywiadzie, a wśród gadżetów klasowych znajdują się znaczniki desantowe, miny przeciwpiechotne i laserowe wskaźniki celu.
- Trening: Nasza filozofia dotycząca treningu polega na oferowaniu serii cech, które można odblokować podczas gry, aby zwiększyć swoją zdolność do wykonywania swojej roli. W miarę jak będziesz angażować się w mecz, stopniowo będziesz zdobywać stałe premie do statystyk i inne korzyści, aby jeszcze bardziej wspierać skuteczność swojej roli.
- Przedmioty do rzucania: Nasze podejście do przedmiotów do rzucania opiera się na umożliwieniu każdej klasie efektywnego wypełniania jej roli poprzez zapewnienie im odpowiednio dopasowanych przedmiotów do rzucania.
Natomiast cechami definiującymi są:
- Broń charakterystyczna: Każda klasa ma kategorię broni charakterystycznej, powiązaną z jej tożsamością klasową, która po użyciu wzmacnia jej rolę na polu bitwy. Na przykładzie testowanej przez nas klasy Zwiadowcy, jeśli wybierzesz broń z kategorii karabinów snajperskich, skorzystasz ze zwiększonego czasu wstrzymywania oddechu. Natomiast szturmowiec wybierający z tej samej kategorii nie otrzyma tego bonusu.
Broń wyborowa, karabinki i strzelby pozostają opłacalnymi opcjami dla każdej klasy, jednak nie korzystają z żadnego bonusu dla broni charakterystycznej. - Cecha charakterystyczna: Każda klasa ma unikalną cechę charakterystyczną, zapewniającą pasywne bonusy dostosowane do optymalizacji twojej roli na polu bitwy. Na przykład Zwiadowca automatycznie wykrywa wrogów podczas celowania, co zachęca do używania broni uzupełniających tę specjalizację.
- Charakterystyczny gadżet: Te gadżety są unikalne i niepowtarzalne dla każdej klasy. Mają na celu zapewnienie dostępu do narzędzia spełniającego rolę właściwą dla danej klasy. Różnią się od gadżetów, które możesz wybrać do swojego ekwipunku.
- Domyślne pakiety uzbrojenia: To wstępnie ustawiona kombinacja dodatków i personalizacji wizualnej dla każdej klasy, dzięki czemu jest gotowy do walki, z możliwością dalszego rozwoju i personalizacji.
Można mieć pewność, że te propozycje twórców ulegną zmianie, gdyż zamierzają wyciągnąć wnioski z otrzymanych opinii, a następnie ujawnić, jak wpłynęły na pracę deweloperów.
System klas i jego poszczególne komponenty będą dostępne do testowania w ramach Battlefield Labs w nadchodzących tygodniach. Uczestnicy będą mogli osobiście wypróbować te funkcje, dyskutować i dzielić się opiniami.
Po kolejnych sesjach gier wrócimy z kolejną Aktualizacją Społeczności, aby szczegółowo omówić komponenty klas i podzielić się wnioskami opartymi na opiniach uczestników.