Reżyser Wiedźmina 4 zdradza, na co zostanie położony nacisk w czasie eksploracji świata

CD Projekt RED kontynuuje swoją filozofię tworzenia rozbudowanych gier RPG, stawiając w Wiedźminie 4 jeszcze większy nacisk na wpływ gracza na rozwój historii.
Reżyser gry, Sebastian Kalemba, w rozmowie z IGN podkreślił, że nowa odsłona serii zmusi graczy do podejmowania trudnych decyzji – często niejednoznacznych moralnie i emocjonalnie bolesnych. Celem nie jest jedynie zapewnienie spektakularnych efektów fabularnych, ale przede wszystkim stworzenie emocjonalnej więzi między graczem a opowieścią.
Chcemy, by nawet smutne konsekwencje wyborów były satysfakcjonujące, jeśli są spójne z emocjonalną podróżą, jaką oferujemy graczowi.




– powiedział Kalemba.
Kluczowe będzie poczucie sprawczości – możliwość wyboru, który rzeczywiście zmienia bieg wydarzeń i wpływa na dalszy rozwój postaci. Gracze mają odczuć, że to oni kształtują świat gry, a ich działania mają konkretne, często nieodwracalne skutki.
W „Wiedźminie 4” graczom oddane zostaną nowe narzędzia i mechaniki, które pozwolą jeszcze głębiej eksplorować temat wyboru i konsekwencji – nie tylko w warstwie fabularnej, ale też w samej rozgrywce. Jak zapowiadają twórcy, celem jest „ewolucja Wiedźmina”, w której gracz faktycznie definiuje swoje doświadczenie.
Nowa część została oficjalnie zapowiedziana podczas The Game Awards 2024, a główną bohaterką gry będzie Ciri, która przejmuje rolę protagonisty po Geralcie z Rivii.
Gra jest obecnie w produkcji – pojawi się na PC oraz konsolach. Ma mieć swoją premierę w 2027 roku.