Czy bolączki gier w Unreal Engine 5 wreszcie się skończą? Wydano nową wersję silnika

Gracze wciąż narzekają na Unreal Engine i trudno się dziwić. Gry tworzone na tym silniku niestety często serwują problemy z wydajnością i zacięciami animacji przy ładowaniach kolejnych sekcji lokacji.
Czy Unreal Engine 5.6 poprawi ogólną wydajność tej technologii i rozwiąże problemy z tzw. "traversal stutters" (zacięciami animacji związanymi z doczytywaniem kolejnych sektorów świata gry). To się okaże już niedługo. Na tym etapie Epic Games roztacza piękną wizję mozliwości, które daje nowa wersja bardzo popularnego silnika.
W komunikacie prasowym podkreślane jest przede wszystkim to, że wersja 5.6 ma zapewniać maksymalną wydajność i "stabilne 60 fps" w grach. Oprócz tego Unreal Engine 5.6 dostarcza twórcom "największej aktualizacji narzędzi do tworzenia animacji" oraz MetaHuman Creator dla rzeźbienia sylwetek bohaterów. Unreal Engine 5.6 ma też lepiej wykorzystywać MetaHuman Animator.




Unreal Engine 5.6 został udostępniony twórcom w wersji Preview. Można go pobrać tutaj. Równolegle Epic Games rozwija też Unreal Engine 6, ale na ten silnik branża gier poczeka jeszcze kilka lat.