Remedy podejmuje teraz mądrzejsze decyzje. Ich kolejna, duża gra powstaje za mniejsze pieniądze

Twórcy Alan Wake 2 i Control nie zwalniają tempa, ale jednocześnie podchodzą do swojej przyszłości z większym rozsądkiem. Jak ujawnił szef Remedy Entertainment, Tero Virtala, nadchodzące Control 2 powstaje z mniejszym budżetem niż poprzednia superprodukcja studia.
W rozmowie z Game File, Virtala przyznał, że Remedy przeszło drogę „od przetrwania do osiągania sukcesów” i teraz chce tworzyć gry, które nadal będą wyraziste i ambitne, ale z bardziej zoptymalizowanym podejściem do produkcji. Według niego, budżet na poziomie 50 milionów euro to wystarczająca kwota, by stworzyć „dobrą grę od Remedy” – i właśnie tyle przeznaczono na Control 2. Dla porównania, Alan Wake 2 pochłonął nieco więcej.
Nie chodzi jednak o cięcia, tylko o wyciągnięcie wniosków. Remedy od lat tworzy gry, które zdobywają świetne recenzje i wyróżnienia, ale niekoniecznie przebijają się do masowej publiki. Alan Wake 2 – chociaż dla wielu to jeden z najlepszych singlowych tytułów ostatnich lat – sprzedał się w liczbie ponad 2 milionów egzemplarzy. To całkiem sporo, ale w porównaniu z takimi gigantami jak Baldur’s Gate 3 (ponad 15 milionów kopii) to wciąż niszowy wynik. Nawet Clair Obscure: Expedition 33 zgarnęło 2 miliony w kilkanaście dni.




Właśnie dlatego Control 2 jest rozwijane z większą świadomością kosztów – bez rezygnacji z jakości, ale też bez zbędnego ryzyka. Studio nadal stawia na to, co robi najlepiej: klimatyczne, wciągające gry dla jednego gracza z unikalną narracją i stylówą, którą trudno pomylić z czymkolwiek innym.
Warto dodać, że zanim zagramy w Control 2, Remedy przygotuje jeszcze coś innego. Już 17 czerwca 2025 zadebiutuje FBC Firebreak – kooperacyjna gra akcji osadzona w uniwersum Control, która trafi na PS5, Xbox Series X|S i PC.