Katastrofa Dragon Age: The Veilguard wpływa na całe EA. Firma może odejść od gier single-player

Gry
5705V
Dragon Age: The Veilguard
AlbertWokulski | 05.02, 08:30

Dragon Age: The Veilguard nie zanotowało oczekiwanych wyników i Electronic Arts nie chce kolejnej wpadki. Firma szykuje zmiany dotyczące swoich kolejnych gier.

Dragon Age: The Veilguard miało okazać się wielkim sukcesem, ale tytuł nie zanotował oczekiwanych wyników. W rezultacie BioWare zostało zredukowane – nowy Mass Effect jest realizowany w zespole składającym się z mniej niż 100 specjalistów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Electronic Arts przedstawiło wczoraj wyniki finansowe, które tylko i wyłącznie potwierdziły katastrofę Dragon Age: The Veilguard. Gra nie sprostała wysokim oczekiwaniom, więc korporacja ma zdecydować się na zmiany.

Stuart Canfield, dyrektor finansowy EA, podczas spotkania z inwestorami potwierdził, że firma kolejny raz chce skupić się na swoich „najważniejszych” i „najbardziej perspektywicznych możliwościach”.

Zacznę od Dragon Age: The Veilguard. Historycznie rzecz biorąc, fabularne blockbustery były głównym sposobem, w jaki nasza branża dostarczała graczom ukochane IP. Wyniki finansowe gry podkreślają ewoluujący krajobraz branży i wzmacniają znaczenie naszych działań mających na celu realokację zasobów w kierunku naszych najważniejszych i najbardziej perspektywicznych możliwości – powiedział Stuart Canfield.

W trzecim kwartale przychody netto wyniosły 2,22 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 6% rok do roku. Dragon Age: The Veilguard osiągnął gorsze wyniki, podkreślając dynamikę konkurencji na rynku gier RPG dla jednego gracza – dodał Stuart Canfield.

Czym są te najważniejsze i najbardziej perspektywiczne gry? W kontekście tego, że EA kolejny raz zawiodło się na grze single-player, gracze obawiają się, że firma może kolejny raz skupić się na sieciowych tytułach, które będą napędzane przez mikrotransakcje. Musimy pamiętać, że wcześniej EA zainwestowało w Dead Space Remake, który także nie osiągnął założonych celów.

Andrew Wilson, dyrektor generalny EA, w rozmowie z inwestorami wspomniał o strategii firmy: 

Q3 nie był takim wynikiem finansowym, jakiego chcieliśmy lub oczekiwaliśmy. Jako lider globalnej branży rozrywkowej wiemy, że świetne tytuły - nawet jeśli są tworzone i dostarczane z dopracowaną realizacją - mogą czasami nie spełnić naszych oczekiwań finansowych.

Pozwólcie więc, że przedstawię więcej kontekstu na temat tego kwartału i podzielę się działaniami podjętymi w celu nabrania rozpędu, gdy wkraczamy w nowy rok fiskalny. Nasza strategia „blockbuster storytelling” opiera się na trzech celach strategicznych: po pierwsze, stworzyć autentyczną historię i doświadczenie dla głównych odbiorców; po drugie, tworzyć innowacyjne, przełomowe funkcje; i po trzecie, kłaść nacisk na wysokiej jakości premiery zarówno na PC, jak i na konsolach. Aby wyjść poza podstawową grupę odbiorców, gry muszą bezpośrednio łączyć się ze zmieniającymi się wymaganiami graczy, którzy coraz częściej szukają funkcji współdzielonego świata i głębszego zaangażowania wraz z wysokiej jakości narracjami w tej ukochanej kategorii.

Zdaniem Wilsona, nowy Dragon Age zebrał dobre opinie, ale nie trafił do odpowiednio szerokiego grona odbiorców.

Dragon Age miał premierę wysokiej jakości i został dobrze oceniony przez krytyków i tych, którzy w niego grali; jednak nie trafił do wystarczająco szerokiego grona odbiorców na tym wysoce konkurencyjnym rynku.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dragon Age: The Veilguard.

Źródło: Tweaktown

Komentarze (118)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper