CDP RED przeprasza za zmianę jakości grafiki w Wiedźmin 3: Dziki Gon

Grafika w Wiedźmin 3: Dziki Gon bez cienia wątpliwości zmieniła się w porównaniu z wcześniejszymi materiałami od CDP RED. Co się właściwie stało? Na ten temat wypowiedział się w końcu Marcin Iwiński, współzałożyciel firmy.
Eurogamer miał okazję porozmawiać z Marcinem Iwińskim, współzałożycielem CDP. Iwiński powiedział, że pierwsze gameplayowe materiały z Wiedźmina 3 faktycznie działały na mocnym PC i nie były prerenderowane. Problem polega jednak na tym, że pierwsze budowane przez "REDów" dema miały tylko małe lokacje, w których można było poszaleć z grafiką. Później doszedł do tego świat o ogromnej skali, pojawiły się problemy z frameratem i studio musiało iść na kompromisy, modyfikując liczne aspekty wizualne (m.in. globalne oświetlenie).
Czy Wiedźmin 3 wyglądałby lepiej, gdyby pojawił się tylko na PC? To pytanie wg Iwińskiego jest w ogóle nie na miejscu, bo bez konsol nie byłoby nigdy Wiedźmina 3 w takiej postaci jak teraz:
"Jeśli w projekcie nie byłoby konsol, nie byłoby Wiedźmina 3 w takiej postaci jak teraz. Możemy to powiedzieć szczerze: nie stać nas na tak duży projekt bez konsol. Konsole pozwalają nam osiągnąć znacznie większą sprzedaż, dzięki czemu dysponujemy większym budżetem i zainwestować te pieniądze w tworzenie ogromnego, żywego świata. Produkcja tylko na PC pewnie przyniosłaby lepsze rezultaty graficzne; podobnie gdyby gra powstawała tylko na PS4 lub na XONE. Ale nie stać nas na taki projekt" - wyjaśnił Iwiński.




Iwiński zastanawia się nawet w wywiadzie czy był sens pokazywać tamten "feralny" zwiastun z 2013 r. W tamtym czasie firma nie wiedziała, że nie da się finalnie zapewnić takiego poziomu wizualnego. Deweloperzy zapewniają, że nie ma mowy o chęci oszukania graczy, czy wprowadzenia ich w błąd.
"Nie zgadzamy się ze stwierdzeniem, że gra zaliczyła "downgrade", ale to nasze zdanie, a opinia graczy może być inna. Jeśli gracze kupują Wiedźmina 3 mając w pamięci materiały z 2013 roku, to bardzo ich przepraszam. Aktualnie rozmawiamy nad sposobami zrekompensowania graczom tego faktu, bo to nie jest fair. Chcemy mocno podkreślić, że cały czas dopracowujemy wersję na PC i wprowadzamy liczne poprawki do konsolowych wersji" - powiedział Iwiński.
W drodze jest patch na PC, który wprowadzi 600 poprawek wizualnych (nowe opcje graficzne itd). Gracze otrzymają też możliwość grzebania bezpośrednio w plikach "*.ini".
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Wiedźmin 3: Dziki Gon.