Sony zadba o wielkość łatek w dniu premiery gier
Aktualizacje Day One to prawdziwa plaga ostatnich miesięcy. Twórcy nie tracą czasu na łatanie produkcji przed wrzucenie gier do tłoczni i z tego powodu przed uruchomieniem pozycji często musimy pobrać kilku gigabajtowe pliki. Sony chce zadbać, aby ta sytuacja została zniwelowana.
W ostatnim czasie każda gra otrzymuje łatkę w dniu premiery. Czasami jest to tylko kilkaset megabajtów, innym razem 3GB, a zdarzają się nawet aktualizacje, które ważą ponad 10GB. Rekordzistą w tym temacie jest bez wątpienia Halo: The Master Chief Collection – 15GB.
W tej sprawie postanowił wypowiedzieć się prezydent europejskiego oddziału Sony – Jim Ryan – który zapowiedział, że firma postara się zadbać o wielkość łatek u swoich wewnętrznych ekip:
„Myślę, że łatki odgrywają wystarczającą rolę, gdy mają rozwiązać błędy, które pojawiły się w grze w ostatniej chwili, prawda? Ale w zastępstwie lub dla bezpieczeństwa właściwego procesu QA, sądzę, że te rzeczy nie mogą pójść za daleko. I na pewno, jeśli chodzi o nasze własne produkcje, mam zamiar zaostrzyć te przepisy.”
Oczywiście Sony nie może wymagać podobnego zaostrzenia przepisów względem autorów zewnętrznych (third-party), jednak Ryan uważa, że każdy wydawca wybierając drogę wielkich łatek w dniu premiery, będzie ponosić konsekwencję tego działania.