Hellblade 2 podzieliło graczy. Niektórzy krytykują stan techniczny i porównują do gry Sony

Gry
2283V
Hellblade 2
Mateusz Kucharski | 11.04, 16:16

Hellblade 2 ma być jedną z najlepiej wyglądających gier na Unreal Engine 5. Część graczy wyraziła jednak swoje niezadowolenie wobec niektórych aspektów związanych z grafiką.

Digital Foundry przygotowało specjalny materiał, w którym przeanalizowano wycinek gry z Hellblade 2. Specjaliści są zgodni, że będzie to jedna z najbardziej imponujących gier stworzonych na silniku od Epic Games. Niemniej jednak zwracają też uwagę na pewne kwestie, które jak się okazało, martwią niektórych graczy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Digital Foundry zaznacza, że ludzie z Ninja Theory zadbali o każdy szczegół w modelu głównej postaci. Senua wygląda bardzo realistycznie, a animacje twarzy przygotowane zostały na najwyższym poziomie. Twórcy zdecydowali się w dużej mierze na bardzo podobną konstrukcję świata względem pierwszej części. Mamy tu do czynienia z korytarzową rozgrywką, dzięki czemu dopracowano wiele szczegółów.

Ta liniowość pozwoliła też na wygenerowanie grafiki w bardzo dobrej jakości, lecz zastosowanie nowych technologii okupione zostało rozdzielczością i płynnością. Digital Foundry wskazuje, że dynamiczna rozdzielczość działa w zakresie  2304x964 to 2560x1070. Twórcy mieli również zdecydować się na techniki, które znamy z poprzednich generacji konsol. Mają one na celu oszczędzenie zużycia GPU w niektórych miejscach. Cierpi na tym gdzieniegdzie np. geometria.

Są to wartości, jakie osiąga Xbox Series X, czyli konsola o mocy 12 TF. Gracze zastanawiają się, do jakich wartości spadnie rozdzielczość w przypadku Series S (4 TF). Mniejszy Xbox ma znacznie słabszy układ graficzny i dużo mniej pamięci RAM. Hellblade 2 posiadać będzie również effect czarnych pasów (letterbox), a gra działać będzie w 30 FPS. Część graczy skrytykowała taki stan techniczny mówiąc, że są to rozwiązania sprzed niemal 10 lat. Mowa tu o ekskluzywnej grze  na PS4 - The Order 1886.

30 FPS, czarne pasy, walka 1 na 1, bo na więcej nie pozwala, papierowa walka, otoczenie, korytarzówka, spora część gry w ciemności i mgle oraz rozdzielczość 964p. Technologiczny wzór

The Order 1886 - gra postrzegana jako porażka. Hellblade 2 - Zbawca Xboxa, który zapoczątkuje imperium Phila Spencera (Po 10 latach na stanowisku)

Więc wyjaśnijmy to sobie...#Hellblade2 wygląda gorzej niż niektóre z tych gier ostatniej generacji, działa tylko w 30 klatkach na sekundę, obniżyli rozdzielczość do 964p i trwa tylko 8 godzin, nie jest nawet otwartym światem. Dlaczego ta gra działa tylko w 30 klatach na sekundę?

964p do 1070p przy 30 klatkach na sekundę. Nawet nie 1080p. I to w dodatku na Series X. Ziemniak będzie miał jakieś 300p. To tyle jeśli chodzi o "zjadanie potworów na śniadanie".

Choć rozdzielczość faktycznie jest dość niska, to gra z pewnością będzie prezentować się znacznie lepiej. Niektóre porównania graczy są zdecydowanie na wyrost, lecz brak 60 klatek na sekundę faktycznie jest dość ciężki do obrony. Hellblade 2 zadebiutuje już 21 maja i trafi na Xbox Series X|S oraz PC. Gra będzie dostępna od premiery w Game Pass.

Źródło: Digital Foundry

Komentarze (195)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper