Twórcy Rise of the Ronin potwierdzają znaczenie tytułu dla studia "Wyzwaniem jest budowanie na tej podstawie"

Gry
767V
Rise of the Ronin
Grzegorz Cyga | 27.03, 18:00

Rise of the Ronin było dla Team Ninja swoistym eksperymentem. Gra z otwartym światem to coś, czego ci deweloperzy wcześniej nie robili, jednak mają nadzieję, że w przyszłości będą mogli tworzyć podobne tytuły, wyciągając odpowiednie wnioski z najnowszej produkcji. 

Rise of the Ronin to niedawno wydana gra na PlayStation 5. Najnowsza produkcja Team Ninja to nowe IP, wobec którego zarówno twórcy, jak i wydawcy mają spore nadzieje. Reżyser Fumihiko Yasuda i producent Yosuke Hayashi udzielili niedawno wywiadu, w którym zdradzają kulisy produkcji. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Do tej pory Team Ninja nie było znane z tworzenia gier akcji w otwartym świecie. Ekskluzywny dla PlayStation 5 tytuł to zmienia i w wywiadzie dla VGC, deweloperzy ujawniają, dlaczego zdecydowali się na ten krok.

Do tej pory tworzyliśmy gry oparte na ninja i samurajach. Chcieliśmy stworzyć grę, która ma poczucie wolności, a także bogatą historię. W przypadku tego tytułu zdecydowaliśmy się na koncepcję Ronina. Chcieliśmy, aby gracze stali się roninami, eksplorowali otwarty świat i mogli wpływać na fabułę. Oczywiście, stworzyliśmy fundament dzięki naszym systemom walki.

Fumihiko Yasuda zdradził, że pomysł na tę produkcję zrodził się około 8 lat temu, a inspiracją były gry z serii Assassin's Creed oraz Red Dead Redemption. Aczkolwiek przyznał, że sam jest raczej fanem rozgrywki proponowanej przez serię Nioh. Jednak tym razem celem było dotarcie nie tylko do fanów wymagających gier, choć twórca starał się, aby i ci mogli znaleźć w Rise of the Ronin coś dla siebie.

Dzięki Nioh byliśmy w stanie stworzyć coś o bardzo wąskim tempie i stworzyć poziomy, które przynoszą korzyści tego rodzaju rozgrywce. Osobiście jestem fanem tego typu gier, ale w przypadku Ronina chcieliśmy podkreślić swobodę i umożliwić graczom podejście do scenariuszy i angażowanie się w nie na wiele różnych sposobów. To powiedziawszy, nadal istnieją główne misje, które mają walki z bossami i tym podobne rzeczy, które są znacznie prostsze pod względem projektu. Chcieliśmy, aby gracze mieli obie strony medalu.

Wiem, że nasi fani grali w nasze gry i mają pewne oczekiwania, jeśli chodzi o rozgrywkę opartą na akcji. Głęboko wierzę, że Rise of the Ronin będzie w stanie spełnić to, czego od nas oczekują. To powiedziawszy, pojawiło się wiele nowych elementów, których nie było w naszych poprzednich tytułach, więc myślę, że wielu graczy będzie zaskoczonych tym, co na nich czeka.

Deweloper ujawnił również, jak Rise of the Ronin może wpłynąć na przyszłe projekty studia. 

Rise of the Ronin było dla nas dużym wyzwaniem, ponieważ jest to coś, czego do tej pory nie robiliśmy, jeśli chodzi o poziom wolności i fabułę, przy jednoczesnym zachowaniu rozgrywki stawiającej na akcję. Wierzę, że udało nam się tę koncepcję zrealizować  i mam nadzieję, że gdy gracze dostaną grę w swoje ręce, będą mogli doświadczyć jej tak, jak ją sobie pierwotnie wyobrażaliśmy. Myślę, że w przyszłości naszym wyzwaniem jest budowanie na tej podstawie i być może osiągnięcie rzeczy, których nie byliśmy w stanie zrobić tym razem, i dalszy rozwój od tego momentu. 

Słowa twórcy potwierdza również Yosuke Hayashi. Jego zdaniem Rise of the Ronin jest amalgamatem dotychczasowych dokonań studia.

Zawsze staramy się robić wiele rzeczy z każdym tytułem i zawsze staramy się wykorzystać to, czego nauczyliśmy się w przeszłości, w tym, nad czym pracujemy dalej. Myślę, że w przypadku Rise of the Ronin zobaczycie, że jest to swego rodzaju połączenie gier, nad którymi pracowaliśmy w poprzednich latach. Zamierzamy wykorzystać to, czego nauczyliśmy się podczas pracy nad Rise of the Ronin, aby dalej rozwijać naszą pracę.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Rise of the Ronin.

Źródło: Video Games Chronicle

Komentarze (22)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper